دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تشكیل دبیرخانه « ترجمان دانش »، به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید و آئین نامه آن ابلاغ شد
 
زیر نظر مدیریت اطلاع رسانی پزشكی و منابع علمی دانشگاه؛

تشكیل دبیرخانه « ترجمان دانش »، به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید و آئین نامه آن ابلاغ شد

دبیرخانه « ترجمان دانش »، زیر نظر مدیریت اطلاع رسانی پزشكی و منابع علمی دانشگاه تشكیل، و آئین نامه آن پس از تصویب هیات رئیسه دانشگاه، از سوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برای اجرا، ابلاغ شد.

دكتر" حسین محققی كمال " مسئول دبیرخانه ترجمان دانش دانشگاه، در مورد هدف و چگونگی فعالیت این دبیرخانه به خبرنگار وبدای دانشگاه، گفت: دبیرخانه ترجمان دانش، با هدف تسهیل و تسریع فرایند انتقال دانش حاصل از نتایج طرح های پژوهشی در زمینه " توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی "، به مخاطبان و ذینفعان در جهت ارتقای سلامت و رفاه جامعه، تشكیل شده است.

وی افزود: در واقع، با ترجمه و انتقال به موقع دانش به مخاطبان و ذینفعان، كاربرد تولید دانش، در جامعه عینیت پیدا می كند و ضمن كمك به برنامه ریزی و سیاست گذاری سلامت، می توان سلامت و رفاه افراد جامعه را نیز ارتقا داد.

دكتر محققی كمال، تصریح كرد: براساس آئین نامه مصوب، این دبیرخانه دارای سه ركن اصلی " شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری، كمیته علمی ترجمان دانش و نمایندگان ترجمان دانش " می باشد، كه اعضای شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری آن شامل اعضای حقوقی و حقیقی می شود.

بگفته وی، اعضای حقوقی این شورا شامل " معاون تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورا، مدیر اطلاع رسانی پزشكی و منابع علمی بعنوان دبیر شورا، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات، مدیر امور آموزش و تحصیلات تكمیلی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، و مسئول دبیرخانه " می شود.

وی همچنین اعضای حقیقی را كه از میان اعضای هیات علمی دانشگاه به پیشنهاد معاون تحقیقات و فناوری و با حكم رئیس دانشگاه، برای مدت دو سال، این مسئولیت را بعهده خواهند داشت، شامل " دكتر فرین سلیمانی، دكتر سمانه حسینی زاده، دكتر مختار عراض پور، دكتر یدالله ابوالفتحی ممتاز و دكتر كیان نوروزی تبریزی " ذكر كرد.

مسئول دبیرخانه ترجمان دانش، " سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف دبیرخانه، تدوین برنامه ریزی ترجمان دانش با تاكید بر اولویت ها، انعكاس سیاست ها و برنامه ها به مراجع ذیربط و تعیین سیاست های تشویقی جهت ترویج فرایند و توسعه ترجمان دانش در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه " را از وظایف اعضای شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری عنوان كرد.

دكتر محققی كمال گفت كه ركن دوم این دبیرخانه، " كمیته علمی " است كه وظیفه " بررسی پیام های علمی تولید شده از نتایج طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی و نظارت بر عملكرد نمایندگان ترجمان دانش " را بعهده دارد و متشكل از 11 عضو هیات علمی از مراكز تحقیقاتی و گروه های آموزشی مختلف می باشد كه به پیشنهاد مدیر اطلاع رسانی پزشكی و منابع عملی و با ابلاغ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، برای مدت دو سال در این زمینه فعالیت می كنند.

وی افزود: ركن سوم دبیرخانه ترجمان دانش نیز، رابطان یا نمایندگان ترجمان دانش دانشگاه می باشند كه وظیفه " آموزش و پیگیری فرایند ترجمان دانش در گروه آموزشی و مركز تحقیقاتی خود و ارائه گزارش در زمینه فرایند ترجمان دانش و فعالیت های مربوط به كمیته علمی ترجمان دانش " را بعهده دارند.

وی تصریح كرد: رابطان ترجمان دانش، شامل افرادی است كه از سوی مراكز تحقیقاتی و گروه های آموزشی معرفی شده تا به نمایندگی از دبیرخانه ترجمان دانش، جهت فعال سازی فرایند ترجمان دانش در گروه آموزشی یا مركز تحقیقات خود فعالیت كنند. این نمایندگان براساس تعداد، به سه یا چهار گروه تقسیم شده كه مسئولیت هر یك از این گروه ها بعهده یك نفر از اعضای كمیته علمی ترجمان دانش می باشد. ضمن آنكه نظارت و ارزیابی عملكرد گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی در زمینه ترجمان دانش با كمك این نمایندگان انجام خواهد شد.

مسئول دبیرخانه ترجمان دانش در مورد سیاست های حمایتی و تشویقی برای اعضای هیات علمی فعال در این دبیرخانه نیز گفت: " پیشنهاد در نظر گرفتن درصدی از حق تمام وقتی بعنوان مازاد و تصویب كمیته پرداخت حق تمام وقتی جغرافیایی دانشگاه، معرفی و تقدیر از طرح های برتر ترجمان دانش در دو بخش طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی در هفته پژوهش، معرفی و تقدیر از هیات علمی برگزیده در حوزه ترجمان دانش در هفته پژوهش و تخصیص اعتبار و حمایت مادی از اعضای هیات علمی و مدرسان جهت برگزاری كارگاه های توانمندسازی ترجمان دانش " ، سیاست های حمایتی از فعالان این عرصه می باشد كه به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسیده است.

دكتر محققی كمال در پایان این گفت وگو، ضمن دعوت از همه اعضای هیات علمی برای مشاركت در فعالیت دبیرخانه ترجمان دانش، افزود: این دبیرخانه آمادگی دارد تا در فعالیت های علمی و تخصصی و برگزاری كارگاه ها و سمینارهای گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی، كمك كند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۸:۴۳ - ۲۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۷