دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه ابتدای سال 1400
 
مرعشی گفت:فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه با بیش از 500 تختخواب اول اردیبهشت ماه، سال آینده افتتاح خواهد شد.


به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم مرعشی مدیر عامل موسسه خیریه زنجیره امید در نشست صبح امروز یكشنبه 99/12/24، در بازدید از مراحل پیشرفت پروژه بیمارستان كودكان امید كه بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در ایران و خاورمیانه است به تشریح فعالیت های این موسسه خیریه و هدف ساخت بیمارستان پرداخت و اظهار كرد: از تاسیس موسسه خیریه زنجیره امید چهارده سال می گذرد و فعالیت آن در رشته های فوق تخصصی اطفال و ارائه بهترین خدمات درمانی با كمترین هزینه كه توسط حامیان مالی آن پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در كشور و منطقه تعداد پزشكان در رشته های فوق تخصصی اطفال كم بوده و بشدت نیازمند توجه است. مضاف بر این در این چهارده سال موسسه خیریه زنجیره امید توانسته علاوه بر درمان كودكان به ارتقای سطح علمی كشور كمك شایانی كند و بواسطه تعاملات بین المللی یك تیم پزشكی مجرب در داخل كشور را دارد و تیم های پزشكی كه از طریق شبكه بین الملل آمدن توانسته اند بیش از 14 هزار كودك را جراحی كنند البته جراحی هایی كه هر مورد ممكن بود چند سری انجام شود و سبب شد تا از اعزام كودكان به خارج از كشور برای درمان جلوگیری شود.

وی با بیان اینكه این تعاملات موجب به دست آمدن شش دستاورد برای اولین بار در كشور شد، افزود: سه رشته قلب، ارتوپدی و جراحی ترمیمی، جراحی بالای 100 درجه ستون فقرات كه از جمله این دستاورد ها است و چنانچه اگر این كودكان جراحی ها را انجام نمی دادند قطعا دچار فلج یا به قیمت از دست دادن جان شان تمام می شد.

وی تصریح كرد: دومین دستاورد درمان آسیب شبكه براكیال و كودكانی كه فلج زایمانی داشتند صورت گرفت كه این سیستم از پنج سال پیش راه اندازی شد و همچنین جراحی بالای 100 درجه ستون فقرات هم 10 سال از راه اندازی آن می گذرد.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید همچنین پیوند انگشت پا به دست و كاهش 20 درصدی مرگ و میر از طریق قلب در اطفال را از دستاورد های این موسسه برشمرد و افزود: ایجاد NICU، آموزش شصت پرستار و آموزش enter CUS، تجهیز اتاق عمل، اعزام پزشك و پرستار، ایجاد شكاف كام و لب برای بچه هایی كه دچار این مشكل هستند برای حدود 4سال توسط یك واحد درمانی در این موسسه خیریه تحت درمان قرار می گیرند كه شامل (ارتودنس، دكتر ترمیمی، گفتار درمانی، جراح فك و صورت، جراح گوش و حلق و بینی) می شود.

بیشتر بخوانید

احداث 15 بیمارستان بركت در مناطق محروم

مرعشی ادامه داد: ایجاد اقامت گاه اطفال كه قبل از پاندمی كرونا 1380 مادر و كودك از آن بهرمند شدند كه ظرفیت پذیرش 200 كودك را دارد همراه با یك مركز توانبخشی مجهز مطابق با شیوه نامه اطفال و همچنین اعزام بیش از 150 دكتر برای گذراندن دوره رشته های فوق تخصصی كه با استفاده از روابط بین المللی این موسسه صورت پذیرفت و مضاف بر این ورود بیش از 154 تیم پزشكی كه بیش از چهار هزار كودك كه تحت حمایت این موسسه بودند جراحی شدند.

وی افزود: نزدیك به چهار هزار تعاملات جراحی بین پزشكان فوق تخصصی در داخل كشور صورت گرفته كه از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشكی تهران هستند همراه با پزشك های خارج از كشور كه فقط برای تعامل و ارتقای سطح علمی فوق تخصص اطفال حضور دارند.

وی با بیان اینكه موسسه خیریه زنجیره امید تمام دستاورد های خود را بر اساس نیاز كشور انجام می دهد، تصریح كرد: این بیمارستان بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت سابق آقای دكتر هاشمی صورت گرفت و طرح پزشكی بیمارستان مطابق با نیاز كشور طراحی شده است كه بالغ بر بیش از 500 تخت خواب خواهد داشت و تمركز اصلی آن در رشته های فوق تخصصی است.

وی افزود: فاز اول این بیمارستان تا آخر فروردین ماه با 135 تخت خواب افتتاح خواهد شد و در طی چهار سال آینده فاز های بعدی نیز شروع به فعالیت خواهند كرد كه امیدواریم در پنج سال پیش رو این بیمارستان بالای 500 تخت خواب داشته باشد.

مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید ادامه داد: زمین این بیمارستان متعلق به دانشگاه تهران است و برای 99 سال به موسسه خیریه زنجیره امید واگذار شده است كه با تعاملات بین المللی و همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران و وزارت بهداشت حتما شاهد آموزش در رشته های فوق تخصصی اطفال بعد ساخت بیمارستان طی یك برنامه وسیع علمی خواهیم و این دوره های آموزشی كوتاه مدت و بلند مدت در داخل و خارج از كشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینكه این بیمارستان فوق تخصصی اطفال یك اقامت گاه 100 تخت خوابی مادر و كودك دارد، اضافه كرد: مركز توانبخشی بستری در فضای این بیمارستان خواهد بود و اولین تروماسنتر اطفال را ایجاد می كنیم كه تحول عظیمی در درمان فوق تخصصی اطفال خواهیم داشت.

مرعشی گفت: در طرح آجر نماد هر فرد از مبلغ پایه 200/000 هزار تومان به بالا می تواند در ساخت این بیمارستان كمك كند كه جمله یا امضایی از هر فرد ثبت می شود كه برای آیندگان به یادگار بماند.

وی افزود: نزدیك به چهار هزار كودك پناهنده و آسیب پذیر تحت حمایت این موسسه درمان شده اند.

وی با بیان اینكه پاندمی كرونا موجب شد بعضا جراحی های الكتیو مدام تعصیل شوند و در اعزام پزشك به خارج از كشور دچار مشكل شدیم، تصریح كرد: در سال 99 با شیوع كرونا و مشكلاتی كه با خود به همراه داشت موسسه خیریه زنجیره امید با تمام توان به كار خود ادامه داد و بیش از 1050 كودك را جراحی كرد و از دی ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامت گاه اطفال را بازگشایی كردیم.

وی در پایان خاطرنشان كرد: بخش توانبخشی زنجیره امید به شكل آنلاین بیش از چهار هزار جلسه برای كودكان و خانواده های تحت پوشش خود برگزار كرد مضاف بر این كه بیش از 2500هزار بسته مواد غذایی نیز برای این خانواده ها اهداء شد.
   تاریخ: ۱۷:۳۲ - ۲۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۸