دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

همه دانشجویان شركت كننده در اردوهای جهادی، تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند
 
ستاد اردوهای جهادی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصویب كرد:

همه دانشجویان شركت كننده در اردوهای جهادی، تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند

ستاد اردوهای جهادی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تشكیل جلسه، پوشش بیمه حوادث برای همه دانشجویان شركت كننده در اردوهای جهادی را به تصویب رساند.

به گزارش مفدا علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ جلسه ستاد فعالیت های جهادی، با حضور "دكتر حسن شاكری" معاون فرهنگی دانشجویی و رئیس ستاد فعالیت های جهادی، رئیس اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه، مسئول دبیرخانه ستاد، نماینده معاونت درمان و بسیج جامعه پزشكی، دبیر كانون خیریه همیاران زندگی و دبیر كانون جهادی جانا در محل اداره فرهنگی و فوق برنامه این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه " یوسف رضایی" رئیس اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم و تبریك عید مبعث، گزارش كلی از اقدامات كانون خیریه و جهادی ارائه داد و همچنین ثبت گروه جهادی جانا و دریافت شماره حساب حقوقی را اقدامی موثر دانست.

وی اشاره ای به فعالیت كانون خیریه همیاران زندگی در منطقه محمودآباد و كانون جهادی جانا در مرتضی گرد و پیگیری تهیه و توزیع ارزاق در این مناطق داشت و افزود: مبلغ سیصد میلیون ریال از طرف یكی از خیرین اهدا شده است.

درادامه، "مهدی محمدپناه" مسئول دبیرخانه ستاد ضمن تشكر از اعضا، برگزاری جلسات ستاد به طور منظم در سال جاری را یكی از اقدامات مهم در راستای همكاری و مشاركت حوزه های مختلفی كه در این زمینه فعالیت دارند، دانست و خواستار برنامه ریزی فعالیت های ستاد در سال 1400 شد.

"ساجده فلاح نژاد" دبیر كانون جهادی جانا نیز ضمن معرفی اعضای جدید و اهداف كانون، به ارائه گزارش بازدید از منطقه مرتضی گرد و نیاز سنجی های مورد نیاز آن منطقه پرداخت.

وی درادامه، تامین محل استقرار ثابت در آن منطقه را مهم دانست و بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل مساجد و حسینیه ها تاكید كرد.

دبیر كانون جهادی جانا افزود: در مرحله اول 20 خانوار در منطقه مرتضی گرد شناسایی شد تا در آینده، خدمات تخصصی در حوزه سلامت روان و توانبخشی به صورت رایگان به آن ها ارائه شود و مبالغ جذب شده توسط خیرین در حوزه های تخصصی هزینه خواهد شد، ضمن آنكه مهارت آموزی و كارآفرینی در برنامه های اجرایی كانون جانا در مرتضی گرد از برنامه های اصلی كانون است.

" فلاح نژاد" در ادامه ، توضیحاتی در خصوص برنامه های آموزشی و پژوهشی كانون جهادی جانا ارائه داد و خواستار تسریع در پیگیری خرید پلت فرم اسكای روم ، سایت و سامانه آموزشی شد.

دبیر كانون جهادی جانا در پایان افزود: از ظرفیت اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه در برنامه های آموزشی و تیم های جهادی مراكز تابعه در اردوهای جهادی استفاده خواهد شد.

در ادامه دكتر "حسن شاكری" معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه ضمن عرض تبریك عید مبعث و اعیاد شعبانیه و سال جدید، فعالیت جهادی این ستاد را مقدس شمرد و با اشاره به كلام قرآن ، گفت كه خداوند به مجاهدین برتری داده و كارهای جهادی به رشد خودمان بیشتركمك می كند.

رئیس ستاد فعالیت جهادی، خواستار تشویق دیگر دانشجویان برای شركت در فعالیت های جهادی شد و بر همكاری های بین بخشی و استفاده از ظرفیت های موجود به صورت مشترك تاكید كرد.

"محمد عزیزی" نماینده معاونت درمان و بسیج جامعه پزشكی، ضمن معرفی تخصص های مراكز تابعه دانشگاه، آمادگی این مراكز را جهت همكاری با گروه های جهادی بیان كرد و افرود: غربالگری كرونا با مجوز سپاه حضرت سید الشهدا (ع) در شهرری توسط تیم درمان مركز رازی شروع شده است.

وی ، همكاری با سه دانشگاه های علوم پزشكی تهران، ایران و شهید بهشتی را در فرایند ارجاع بسیار مهم دانست و پیشنهاد كرد در مناطق محروم از ظرفیت دهیاری ها و چادرهای هلال احمر و سپاه جهت استقرار تیم ها استفاده شود.

"محمد حلاجی" دبیر كانون خیریه همیاران زندگی از شروع مشاوره حضوری در منطقه محمودآباد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت: با سازمان فنی و حرفه ای جهت آموزش در مناطق محروم مذاكرات خوبی انجام شده است.

وی، تاسیس یك كتابخانه از جمع آوری كتاب های مازاد را در محمودآباد یكی از اقدامات مهم برشمرد و برگزاری وبینار آموزشی جهت ارائه كنندگان خدمت در مناطق محروم را در برنامه های در دست اقدام، ذكر كرد.

گفتنی است؛ اعلام برنامه های سال 1400 با برآورد مالی آنها، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۲۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۶