دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

مقدمات برنامه ریزی برای بازآموزی های گروه های آموزشی در سال آینده انجام شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مقدمات برنامه ریزی برای بازآموزی های گروه های آموزشی در سال آینده انجام شد

با برگزاری نشست معاون آموزشی دانشگاه، مسئول مركز EDC و كارشناسان مربوطه با رئیس دانشگاه، گزارش چگونگی اعتباربخشی گروه ها و مراكز تحقیقاتی دانشگاه ارائه، و بر لزوم برنامه ریزی دوره های بازآموزی برای گروه های آموزشی در سال آینده، تاكید شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه در ابتدای جلسه، هدف از برگزاری این نشست را همفكری جهت برنامه ریزی برای برگزاری دوره های بازآموزی و آموزش مداوم در سال آینده ذكر كرد.

وی، آینده نگری، نوآموزی و توجه به نیازهای گروه ها را در برنامه ریزی این دوره ها لازم دانست و افزود: مشاركت اعضای هیات علمی در داخل دانشگاه و دیگر مراكز علمی در اجرای این برنامه ها ضروری است.

دكتر واحدی مسئول مركز مطالعات و توسعه آموزش (EDC) دانشگاه، جذابیت دوره ها و درآمد حاصل از برگزاری آنها را در جلب مشاركت اساتید و متخصصان برای برگزاری دوره های بازآموزی و آموزش مداوم موثر دانست و گفت كه اگر منابع بیرون دانشگاه توسط گروه ها جذب شود، می توان نسبت به اجرای برنامه های پیش بینی شده، اقدام كرد.

دكتر شكوه از كارشناسان مركز EDC، طی سخنانی در این نشست، گفت كه نیازسنجی برای این برنامه ریزی لازم بود كه بخشی از آن با مشاركت گروه ها انجام شده است.

وی، با اشاره به دستورالعملی كه وزارت بهداشت در زمینه محتوا و محاسبات هزینه های برنامه های آموزش مداوم دارد، افزود: با توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، قبول مسئولیت اجرای هر یك از برنامه های بازآموزی از سوی اساتید و متخصصان فن، با مشكلاتی روبه رو می شود كه باید راهكاری برای آن اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تاكنون با كسب 19 استاندارد از 20 استاندارد مربوطه، دارای وضعیت خوبی در ارزشیابی ها می باشد.

دكتر شكوه افزود: وزارت بهداشت، دانشگاه ها را به اجرای برنامه های كوچك و تعاملی كه نیاز به اهرم های تشویقی و انگیزه ای دارد، توصیه كرده است.

دكتر نورالدین كریمی عضو هیات علمی فیزیوتراپی، با اشاره به تجربه خود در برگزاری كنگره كشوری سالانه فیزیوتراپی ستون فقرات در دانشگاه، مشكلات اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت در خصوص هزینه های آموزش مداوم را مشكل همه دانشگاه های كشور ذكر كرد.

وی برای حل این مشكلات، پیشنهاد داد: گروه ها دوره های مورد نیاز خود را اعلام كنند، سپس، استثناءهای مربوط به دانشگاه تعریف شده و با تبادل نظر با مسئولان مربوط به آموزش مداوم در وزارت بهداشت، به راهكارهای لازم در این خصوص برسیم.

در ادامه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی، گفت: منطق آموزش مداوم، دریافت مهارت روز است و با توجه به اینكه اكثر ماموریت های دانشگاه ما، بر مهارت استوار است، و نظارت بیرونی بر مراكز خدماتی ضعیف است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند مرجع نظارت برچگونگی ارائه خدمات حیطه فعالیت خود باشد و اعتباربخشی مراكز خدماتی با این دانشگاه باشد.

وی افزود: به این منظور، می توان مشاركت سایر دانشگاه ها و انجمن های علمی تخصصی را جلب كرد، ضمن آنكه با تمام وقتی اساتید، كمبود درآمد مدرسان را جبران كنیم.

دكتر خانكه از مركز مطالعات و توسعه آموزش خواست تا نیازهای آموزشی گروه ها را استخراج كرده و با هماهنگی معاونت های آموزش و درمان و براساس نیازهای اعلام شده، نسبت به برنامه ریزی دوره های آموزش مداوم اقدام كند.

وی در جمع بندی مباحث مطرح شده، خطاب به همكاران مركز مطالعات افزود: جامعه هدف در برنامه ریزی ها مشخص شود، به سیستم اعتباربخشی توجه شود، در برنامه ریزی ها، بازنگری كلوكولوم ها مد نظر قرار بگیرد و امكان پرداخت حق التدریس ها از محل تمام وقتی اساتید، بررسی شود.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۲۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۰