دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تلاش برای ایجاد وزارت امور اجتماعی به منظور افزایش پاسخگویی دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی
 
رئیس فراكسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس، با بیان اینكه سیاست های نئولیبرال دولت دوازدهم در سال های اخیر بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم را در پی داشت، گفت: تلاش خواهیم كرد ایجاد وزارت امور اجتماعی در مجلس یازدهم به نتیجه برسد تا پاسخگویی ها در حوزه آسیب های اجتماعی افزایش یابد.
احمد نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد سهم آسیب های اجتماعی از بودجه 1400، گفت: میزان اعتباراتی كه در لایحه اول برای مقابله با آسیب های اجتماعی پیش بینی شد بسیار ناچیز بود اما در اصلاحیه بودجه افزایش یافت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزود: كمیسیون تلفیق تا حدود زیادی برای افزایش سهم آسیب ها در لایحه بودجه 1400 تلاش كرد البته بهتر بود اعتبارات بیشتری لحاظ می شد.

فقر و مشكلات اقتصادی مهمترین عامل افزایش و گسترش آسیب ها

وی با بیان اینكه بحث آسیب های اجتماعی پدیده تك متغیره نیست، ادامه داد: عوامل زیادی در افزایش آسیب ها موثر است اما فقر و مشكلات اقتصادی مهمترین عامل افزایش و گسترش آسیب ها است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری اینكه سیاست های نئولیبرال دولت دوازدهم در سال های اخیر باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم شد، تصریح كرد: بدتر شدن وضعیت اقتصادی گسترش آسیب ها را در پی داشت بنابراین برای كاهش آسیب ها باید در مسیر بهبود معیشت و اقتصاد مردم گام برداشت.

نادری تعدد دستگاه ها را یكی از مشكلات جدی در بحث آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بیش از 20 دستگاه در حوزه آسیب ها فعالیت می كنند كه متاسفانه خروجی مناسب و مشخصی هم ندارند و آنچه كه در فراكسیون آسیب های اجتماعی دنبال و پیگیری می كنیم این است كه تمركزی بیشتری در بحث آسیب ها ایجاد كنیم تا متولیان كمتر و پاسخگوتر شوند و همچنین نظارت بر آنها افزایش یابد.

رئیس فراكسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری ایجاد و تاسیس وزارت امور اجتماعی خبر داد و گفت: تلاش خواهیم كرد این مهم در مجلس یازدهم به نتیجه برسد و محقق شود زیرا زمانی كه یك وزارتخانه متمركز در حوزه امور اجتماعی داشته باشیم همه سازمان ها و دستگاه ها ذیل آن فعالیت می كنند و پاسخگویی ها در حوزه آسیب ها افزایش خواهد یافت./

پایان پیام
منبع خبر:
خانه ملت
   تاریخ: ۱۰:۴۲ - ۲۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۳