دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

«آزاررسانی» بیشترین موضوع تماس مردم با اورژانس اجتماعی است
 
تهران - ایرنا - سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: بیشترین تماس های این مركز در حوزه خشونت مربوط به آزار است مانند كودك آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری و به طوركلی خشونت خانگی كه بالاترین میزان تماس های ما را به خود اختصاص می دهد.
«آزاررسانی» بیشترین موضوع تماس مردم با اورژانس اجتماعی است تهران - ایرنا - سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: بیشترین تماس های این مركز در حوزه خشونت مربوط به آزار است مانند كودك آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری و به طوركلی خشونت خانگی كه بالاترین میزان تماس های ما را به خود اختصاص می دهد.

محمود علیگو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه بیشترین آمار مداخلات اورژانس اجتماعی در حوزه موضوعی خشونت تقسیم بندی می شود، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال 99، بیش از 422 هزار تماس مرتبط در اورژانس اجتماعی داشتیم كه این تعداد تماس از مجموع 880 هزار كل تماس هایی است كه داشتیم. از بین تماس های موفق بیش از 153 هزار مورد تماس منجر به مداخلات سیار و حضوری شده و 53 هزار مورد نیز به مراكز اورژانس اجتماعی ارجاع داده شد.

وی اضافه كرد: تقریبا به ازای هر فردی كه با اورژانس اجتماعی تماس می گیرد، به طور میانگین پنج خدمت عرضه می شود. بنابراین اگر بخواهیم تعداد خدمات ارائه شده را محاسبه كنیم، باید ضرب در پنج كنیم تا تعداد خدمات مشخص شود.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: تقریبا از همه گروه های سنی با اورژانس اجتماعی تماس می گیرند و چندان قابل تفكیك نیست اما هر چه در حوزه های رسانه ای با ما همكاری شود و افراد از خدمات اورژانس اجتماعی مطلع شوند، مردم بیشتری می توانند از خدمات آن استفاده كنند و با خطرهای كمتری روبرو باشند.

علیگو یادآور شد: در حال حاضر 360 مركز اورژانس اجتماعی در سراسر كشور فعالیت دارند؛ همچنین 256 پایگاه خدمات اجتماعی در 31 استان كشور فعال است و خط تلفن فوریت های اجتماعی 123 به صورت رایگان و شبانه روزی فعالیت دارد.

برچسب ها
- خشونت خانگی
- اورژانس اجتماعی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۱۱ - ۲۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲۸