دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

چهارمحال و بختیاری موفق به كسب رتبه سوم كشوری در رعایت پروتكل های بهداشتی شد
 
دانشگاه علوم پزشكی شهركرد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهركرد گفت: چهارمحال و بختیاری در رعایت پروتكل های بهداشتی برای مقابله با ویروس كرونا، موفق به كسب رتبه سوم كشوری شد.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجید شیرانی در سی و پنجمین نشست ستاد مبارزه با كرونا گفت: به دنبال ارزیابی اخیر وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكی كشور، چهارمحال و بختیاری بعد از البرز و بندرعباس جزو سه استان برتر در رعایت پروتكل ها و موارد بهداشتی قرار گرفت.
وی ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مردم و مسئولین فهیم استان در مبارزه با كووید 19 خاطرنشان كرد: هم اكنون بر اساس شواهد چهارمحال و بختیاری جزو استان های پرخطر شیوع بیماری است به طوری كه طی روزهای اخیر نزدیك به 30 درصد تست های مراجعه كنندگان مشكوك به بیماری كرونا در مراكز سرپایی و بیمارستانی مثبت گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهركرد یادآور شد: عید نوروز و برگزاری مراسم باستانی تحویل سال نو، تراكم جمعیت در بازار و ازدحام در دید و بازدیدها و دورهمی ها از جمله مسائل اجتماعی به شمار می روند كه زنگ هشدار برای شیوع بیماری را به صدا درمی آورد.
دكتر شیرانی ادامه داد: خودداری از حضور در مراكز پر تراكم، پرهیز از سفرهای نوروزی، دید و بازدید، دست دادن و روبوسی، رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسك ، شستشوی دست و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهمترین موثرترین روش مقابله با این ویروس منحوس است.
.وی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده شایع ترین علت شیوع بیماری در استان، برگزاری مراسمات دسته جمعی و در راس آن مراسمات عزاداری است كه عواقب چشمگیری به دنبال داشت.
دكتر شیرانی با بیان اینكه هم اكنون سامان پرخطرترین شهرستان استان در معرض شیوع بیماری است ادامه داد: به علت كمبود امكانات بیمارستانی و پرسنلی برای بستری و درمان بیماران، ضروری است از انتقال و چرخه ویروس به صورت جدی جلوگیری شود.
وی در پایان یادآور شد: كوچ زودهنگام عشایر از استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری قبل از 25 اردیبهشت ماه ممنوع است.
مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست ستاد كرونا ضمن تقدیر از كادر درمان گفت: واكسیناسیون علیه بیماری كرونا در سه سرای سالمندان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
وی افزود: در این راستا 97 دوز واكسن كرونا برای سالمندان و پرسنل در حال خدمت تخصیص یافت.
وی ادامه داد: از این تعداد، 88 نفر از سالمندان با تزریق واكسن علیه این بیماری مقاوم شدند و خوشبختانه با گذشت یك هفته از زمان تزریق، عارضه ای در سالمندان رخ نداده است.
منبع خبر:
اخبار علمی
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۲۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹۰