دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اردوی درون شهری برای اعتلای فرهنگ ترافیك در میان دانش آموزان
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیاران پلیس، پلیس یاران جوان و فرهنگ یاران ترافیك بزرگ ترین شبكه تشكیلاتی دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند.
برگزاری اردوی درون شهری برای اعتلای فرهنگ ترافیك در میان دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای علیرضا كاظمی در همایش همیاران پلیس، ضمن تشكر از پلیس راهور به دلیل ایجاد آرامش روحی و روانی برای جامعه گفت: با وجود كرونا، همه به دنبال این هستیم كه پویش «در خانه بمانیم» را دنبال كنیم؛ اما در این حال معتقدیم اعتلای فرهنگ ترافیك، فقط در حوزه سفر های برون شهری نیست و این موضوع بخش مهمی از سفر های درون شهری و زندگی روزمره ما را تشكیل داده است كه باید به آن توجه كنیم.

وی با بیان این كه عرصه ترافیك یكی از عرصه های مهم خدمات عمومی كشور است كه همه ما ذی نفعان اصلی این عرصه هستیم، افزود: سلامت روحی و جسمی هموطنان یكی از دغدغه های مهم است ترافیك و فرهنگ آن همچنین رعایت قوانین در فضای كنونی جامعه، تجلی گاه میزان و شاخصی برای پای بندی مردم به مقررات عمومی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این مسأله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد و اقدامات فرهنگی را می طلبد كه بخش اعظمی از توجهات نیروی انتظامی در عرصه های اجتماعی و پلیس راهور كشور، معطوف به این موضوع است.

وی ادامه داد: نمونه بارز آن مجموعه عوامل مؤثر است؛ همیاران پلیس، پلیس یاران جوان و فرهنگ یاران ترافیك بزرگ ترین شبكه تشكیلاتی دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند ما نیز با مشاركت بیش از 10 میلیون دانش آموز و 100 هزار فرهنگی برای ارتقای این حوزه تلاش می كنیم.

آقای كاظمی افزود: هرچه بر آموزش، توانمندسازی و ارتقای مهارت دانش آموزان به عنوان آینده سازان توجه كنیم آینده بهتری خواهیم داشت. امروز در فضای آموزش و پرورش و در شرایط جدید، در شبكه شاد، تمام ظرفیت را در اختیار این ماموریت مشترك و حیاتی قرار دادیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: 350 اردوگاه دانش آموزی در سطح كشور داریم كه باید دانش آموزان تجربه آشنایی با قوانین این حوزه را در این اردوگاه ها تجربه كنند؛ هرچه دانش آموزان را به حوزه تجربه عینی و ملموس هدایت كنیم، آموزه های علمی و ارزش های فرهنگی در آنان نهادینه تر می شود.

وی گفت: معاونت پرورشی آمادگی دارد با برگزاری اردو های یك روزه درون شهری، زمینه آشنایی میدانی با فرهنگ ترافیك را فراهم تا هر دانش آموز حداقل یك بار در این اردو ها شركت كند.
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۲۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۶