دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اولین شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی كشور راه اندازی می شود
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سال جدید را تبریك گفت.
اولین شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی كشور راه اندازی می شود رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سال جدید را تبریك گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام حمیدرضا خانكه آمده است: عرض سلام دارم خدمت دانشجویان، اساتید، همكاران بسیار خوبم در ستاد دانشگاه و مراكز درمانی وابسته، سال 1399 را با تمام خوبی ها و بدی هاش به پایان رسید، متأسفانه این سال همراه با پاندمی كووید 19 بود كه سراسر دنیا و كشور ما را متأثر كرد.

از اسفند سال 98 با گسترش این بیماری، مردم در سراسر دنیا و در كشور ما با عذاب رو به رو بودند، حجم زیادی از مردم در دنیا و در كشور ما عزیزانشان را از دست دادند، خانواده هایشان گرفتار شدند، شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فشار آورد و محرومیت ها و محدودیت های مختلف، تحریم های ظالمانه كشورهای ابرقدرت، تأثیر چندین برابر به شكل مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه بزرگ و خوب ایرانی گذاشت.

مردم بسیار خوبی داریم كه علیرغم مشكلات اقتصادی، تبعیت می كنند از توصیه های نظام سلامت، نظام سلامت در رأس آن مقام وزارت، معاونین، رؤسای دانشگاه ها و مدیران، پرستاران و پزشكان و همه كادر سلامت شبانه روز در این جبهه بسیار وسیع جنگیدند تا غلبه كنند بر این بیماری ناشناخته با سرعت و گسترش بالا و متأسفانه میرایی بالا، و تا حدود زیادی هم موفق شدند. به رغم محدودیت ها، و از دست دادن عزیزان، جزو كشورهایی بودیم كه تا كنون سربلند از جنگ با كووید 19 در آمدیم.

این امر علاوه بر تأثیراتی كه به طور مستقیم و غیر مستقیم بر مردم ما گذاشت، تأثیرات مثبتی هم داشت، به گونه ای كه ما توسعه ای در زمینه خودباوری داشتیم، به نیروهای داخلی اتكاء می كردیم، خیلی از مشكلات كشور توسط منابع داخلی تأمین شد و اقتصاد كشور در این حوزه بگردش در آمد، نظام سلامت توسعه پیدا كرد و با رهبری خوبی كه در كل كشور توسط مقام معظم رهبری به عنوان فهیم ترین رهبر جامعه انسانی و در كنار آن با رهبری نظام سلامت توسط مقام وزارت انجام شد، ما توانستیم پیشرفت ها و توسعه زیادی را داشته باشیم.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در طول 30 سال عمر با بركت و عزت خودش، خدمات زیادی در عرصه های مختلف ارائه داده، مرجعیت علمی در حوزه های توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان و مدیریت سلامت در حوادث و بلایا چیزی بوده كه این دانشگاه فلسفه وجودیش بوده و این فلسفه را همكاران فهیم دانشمند هیأت علمی بنده، دانشجویان عزیز و كارمندان دنبال كردند.

وجود مركز روانپزشكی رازی به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشكی از سویی، نقطه قوت برای نظام سلامت و دانشگاه بود كه با مدیریت خوب، خدمات درمانی و مراقبتی خوبی به بیماران ارائه شد.

اولین بیمارستان توانبخشی كشور رفیده، مانند چراغی در بدنه نظام سلامت می درخشد، علیرغم اینكه در نظام سلامت، توجه كمتری به خدمات حوزه های توانبخشی و سلامت روان شده، این دانشگاه این حوزه ها را جدی گرفته است.

در اواخر سال با نظر مثبت مقام محترم وزارت، اسم دانشگاه به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تغییر پیدا كرد و دانشگاه مأموریت ویژه ای در حوزه سیاستگذاری توانبخشی و سیاستگذاری سلامت اجتماعی را كسب كرد كه مورد تأیید و تاكید مقامات سلامت و مقامات كشوری قرار گرفته است.

با همكاری خوبی كه همكاران من انجام دادند، منابع مالی برای توسعه دانشگاه تأمین شد، خوابگاه ها مجدداً فعال شدند و بازسازی شدند، كلاس ها و گروه های آموزشی بازسازی شدند و تعهدات مالی و پرداخت های كارمندی و پرسنلی ما به موقع انجام شد، احكام به موقع صادر شد، خوشبختانه منابع خوبی جذب شد، پروژه های عمرانی مجدد كلید خوردند و برنامه آموزشی و پژوهشی با مشاركت معاونان متناظر در وزارت بهداشت توسعه خوبی پیدا كرد.

ما این افتخار را داریم كه اولین شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی با موافقت معاون تحقیقات وزارت بهداشت را در حال راه اندازی داریم، افتخار داریم كه همكاران ما در حوزه های مختلف، سرآمد هستند و در سال آینده پیش بینی این است كه سالی بسیار خوب برای كل كشور و برای دانشگاه ما باشد. من امیدوار هستم با تلاش همه جانبه كه همكاران ما انجام می دهند و با لطف خداوند رحمان و الرحیم، و حمایت مسئولان نظام و مسئولان نظام سلامت دارند، دانشگاه ما مأموریت متفاوتی كه دارد علاوه بر اینكه در سطح كشور می تواند به عنوان مرجع علمی باشد، در میان 22 كشور منطقه شرق مدیترانه و حتی كشورهای آسیایی بتواند راهبر علمی و پژوهشی باشد.

سال خوبی را برای همه مردم كشورم آرزو می كنم، سالی بدون بیماری، بدون گرفتاری و فارغ از تمام دغدغه های اقتصادی، از طرفی سال آینده ما انتخابات را داریم، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و حوزه های مختلف را داریم. مشاركت در انتخابات، هم حق مردم است و هم وظیفه مردم است. مشاركت ما نشاندهنده این است كه چقدر كشورمان را دوست داریم، چقدر حاضریم برای كشورمان تلاش كنیم ولی همانطور كه مقام معظم رهبری فرمودند، انتخاب درست، لازمه و ضرورت توسعه كشور است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۵۳ - ۳۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۱