دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

پیام نوروزی وزیر بهداشت؛ نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی خادمانش توانست جایگاه ارزنده ای در كنار آنان، كسب كند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام نوروزی وزیر بهداشت؛ نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی خادمانش توانست جایگاه ارزنده ای در كنار آنان، كسب كند

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1400، ضمن تقدیر از خادمان حوزه سلامت و با اشاره به داغ جگر سوز شهدای والامقام مدافع سلامت و طلب آمرزش برای درگذشتگان بیماری كووید19، تاكید كرد كه نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی خادمانش توانست در عرصه جهانی علیرغم مضایق اقتصادی و كمبودهای ناشی از تحریمهای ظالمانه با تكیه بر دانش، مدیریت و از خودگذشتگی، جایگاه ارزنده ای در كنار آنان كه همه چیز داشتند، كسب كند.

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:

بنام خدا

دلا چو غنچه شكایت ز كار بسته مكن

كه باد صبح نسیم گره گشا آورد

همكاران ارجمند، همراهان فداكار و ایثارگران پرتلاش نظام سلامت

میدانم آنچه در یكسال گذشته بر عزیزانم در عرصه خدمت رسانی به مبتلایان COVID-19 گذشت، ملالی فراموش ناشدنی و تلاشی وصف ناپذیر بود.

در این نبرد نفسگیر از خط مقدم جبهه سلامت یعنی خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراكز جامع سلامت تا مراكز درمانی و بیمارستانهای تخصصی و فوق تخصصی در بخشهای دولتی، خصوصی و خیریه، از بهورزان، مراقبین سلامت، كارشناسان اورژانس و فوریت های پزشكی، كارشناسان بهداشتی، پرستاران، ماماها، كارشناسان و متخصصین علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و پیراپزشكی، دستاندركاران توانبخشی، پزشكان، داروسازان، دندانپزشكان و پیراپزشكان گرفته تا نیروهای اداری، پشتیبانی و خدماتی، روسای محترم و هیئت رئیسه دانشكده ها و دانشگاههای علوم پزشكی و معاونین، مدیران و كارشناسان ستادی با كمك دیگر دستگاهها و سازمانهای مردم نهاد و همراهی مردم شریف در روزهای سخت تحریم حماسه ای بی بدیل آفریدند كه بی تردید در تاریخ زرین سرزمینمان جاودانه خواهد ماند.

تلخ تر از تحمل این رنج طاقت فرسا، داغ جگرسوز شهادت عزیزانمان بود كه پروانه وار تن بر آتش بلا زدند و جان شیرینشان را فدای خدمت به مردم سرزمینشان كردند. یادشان همواره گرامی و صبر و اجر نصیب خانواده های داغدارشان باد.

در این میان هزاران هموطن در اثر ابتلای به این بیماری سهمگین از دست رفتند و خانواده های زیادی داغدار شدند و به دلیل شرایط، حتی نتوانستند در سوگ عزیزانشان مراسم عزا برپا كنند.

اما در میان این همه داغ و فراق و سوز و فشار سنگین، نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی خادمانش توانست در عرصه جهانی علیرغم مضایق اقتصادی و كمبودهای ناشی از تحریمهای ظالمانه با تكیه بر دانش، مدیریت و از خودگذشتگی، جایگاه ارزنده ای در كنار آنان كه همه چیز داشتند، كسب كند و این نیز دستاوردی گرانبها بود كه در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.

اینك كه نرم نرمك بهار با همه زیبائیهایش میرسد امید آن داریم كه سالی سرشار از تندرستی و كامیابی با مهار و حذف این ویروس منحوس برای مردم جهان و كشورمان رقم خورد.

با لطف پروردگار و همت دانشمندانمان، تولید واكسن های داخلی كه با توفیق به پیش میرود به سرانجام رسد و در بهار بتوانیم گروه عظیمی از مردم كشورمان را با مجموعه ای از واكسنهای وارداتی و تولید داخل و تا پایان سال 1400 كلیه جمعیت هدف را ایمن سازیم.

از خداوند بزرگ برای همه همكارانم در نظام سلامت و خانواده های عزیزشان، سالی پربركت و همراه با تندرستی و عزت آرزومندم.

دكتر سعید نمكی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی
   تاریخ: ۱۱:۱۹ - ۳۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۷