دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

قبل این وعده غذایی حتما مسواك بزنید
 
قبل این وعده غذایی حتما مسواك بزنید
سلامت دهان و دندان بسیار مهم هست و یكی ار روش های حفظ و نگهداری از دندان ها به منظور عدم پوسیدگی و از بین رفتن آن ها مسواك زدن است،دندانپزشكان توصیه می كنند قبل از صبحانه افراد اقدام به مسواك زدن نمایند.
به گزارش بهداشت نیوز، سلامت دهان و دندان بسیار مهم هست و یكی ار روش های حفظ و نگهداری از دندان ها به منظور عدم پوسیدگی و از بین رفتن آن ها مسواك زدن است،دندانپزشكان توصیه می كنند قبل از صبحانه افراد اقدام به مسواك زدن نمایند.

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشكان ایران شاخه اصفهان، بر ضرورت مسواك زدن قبل از صبحانه تاكید كرد و گفت: استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می كند.

دكتر مرتضی بنكدارچیان در كنگره دندانپزشكی نقش جهان در ارتباط با موضوع پروتز دندان اظهار داشت: پروتز در واقع عضو مصنوعی بوده و برای افرادی كه یك چند دندان یا تمامی دندان های خود را از دست می دهند، می توان استفاده كرد.

وی افزود: از این روش می توان به صورت روش های قدیمی یا جدید همچون ایمپلنت دندان های از دست رفته را جایگزین كرد.

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشكان ایران شاخه اصفهان عنوان كرد: ماندگاری استفاده از روش های ایمپلنت، طولانی مدت و حدود 20 سال بوده و شاید از مجموع هزار بیمار تنها 5 نفر از آنها دچار مشكل شوند اما در مجموع با این روش فرد زیبایی وعملكرد دندان طبیعی را بدست می آورد و درواقع روش مطمئنی است.

بنكدارچیان در خصوص چالش های كه در حیطه دندانپزشكی وجود دارد، گفت: مشكلات مربوط به اساتید، دانشگاها و دولت است و با توجه به اینكه 54 دانشكده دندانپزشكی تأسیس شده اما به اندازه كافی زیرساخت های لازم در این زمینه پیش بین نشده است.

وی اضافه كرد: دانشگاه ها توسط اساتید جوان اداره می شود در صورتی كه باید تركیبی از اساتید جوان و باسابقه باشد تا از تجربه های اساتید باسابقه نیز بهره مند شویم.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشكان ایران شاخه اصفهان عنوان كرد: در این زمینه دندانپزشكان مقصر نبوده و ما در دانشكده ها جوانانی را داریم كه امكانات و تجربیات كافی را برای اموزش نداشته و برخی از آنها حتی كارهای كلینیكی ساده را نیز نمی توانند، انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از دانشجویان نیز رغبتی به دانشگاه نداشته و تنها تحت فشار خانواده و تبلیغاتی كه در جامعه وجود دارد وارد این رشته شده اند و این آینده دندانپزشكی را به مخاطره می اندازد.

بنكدارچیان با اشاره به اینكه بیش از 30 درصد فارغ التحصیلان دندانپزشكی توانایی ارائه خدمت را ندارند، گفت: پیشنهاد من مبنی بر این بوده كه نظام پزشكی حتما قبل از آنكه پروانه مطب را صادر كند برای اجازه كار كلینیكی همانند دیگر كشورهای دنیا دوره های تئوری و عملی را سپری كرده و پس از آن افراد بتوانند مطب بزنند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشكان ایران شاخه اصفهان خاطرنشان كرد: برای رفع این مشكل می توان نظام پزشكی زمانی را كه برای بررسی شكایات می گذارد كلاس های آموزشی برای دندانپزشكان بگذارد تا آنها بتوانند ارائه خدمت را با كیفیت كافی داشته باشند.

وی تصریح كرد: دانشگاه ها نیز می توانند بخشی را به نام بازآموزی داشته باشند كه دندانپزشكان در آن بتوانند از یك روز تا 3 سال دوره های تكمیلی را در دپارتمان های آموزشی داشته باشند همچنین دندانپزشكان در این كلاس ها می تواند نواقصی را كه نتوانسته اند در دوره دكترا خود رفع كنند در این دوره ها بدست آورند.

بنكدارچیان در خصوص ضرورت مسواك زدن، گفت: ضرورت دارد قبل از خوردن صبحانه دندان های خود را مسواك بزنیم چرا كه این امر سبب می شود میكروب های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود همچنین مسواك زدن دندان ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد.

وی عنوان كرد: نخ كشیدن 1 الی 2 بار در طول روز نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می كند همچنین افراد باید توجه داشته باشند كه خمیر دندان باید به قدری باشد كه دندان های را تمیز كند لذا نیازی نبوده كه به تمام طول مسواك خمیردندان زده شود چرا كه این مسئله باعث تحریك فرد می شود و جلوی مسواك زدن خوب را می گیرد.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۳