دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

كاهش نرخ بیكاری كرمانشاه در اوج تحریم ها شاهكار دولت تدبیر و امید است
 
كرمانشاه- ایرنا- مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و محدودیت های اقتصادی كشورمان، شاهكار دولت تدبیر و امید و نماینده عالی این دولت در استان، كاهش نرخ بیكاری كرمانشاه در سه سال اخیر بوده است.
كاهش نرخ بیكاری كرمانشاه در اوج تحریم ها شاهكار دولت تدبیر و امید است كرمانشاه- ایرنا- مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و محدودیت های اقتصادی كشورمان، شاهكار دولت تدبیر و امید و نماینده عالی این دولت در استان، كاهش نرخ بیكاری كرمانشاه در سه سال اخیر بوده است.

«فریبرز نجفی مهر» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بی هیچ مبالغه ای این اتفاق مبارك را می توان در كنار سرمایه گذاری های بزرگ حوزه پتروشیمی، تحقق سامانه گرمسیری، سدسازی ها و گازرسانی به روستاها جزو دستاوردهای دولت در استان كرمانشاه دانست.

وی به بهبود رتبه خلاقیت نسل جوان از 120 در آغاز دولت یازدهم و دوازدهم به رتبه 65 اشاره كرد و گفت: ایجاد كارخانه های نوآوری، بازسازی بی نظیر مناطق زلزله زده در مقطع زمانی كوتاه، تحولات دیجیتالی، افزایش استارتاپ ها و دیگر بخش ها از جمله دیگر اقدامات شاخص دولت در استان كرمانشاه است.

كرمانشاه صاحب بزرگترین خانه جوان است

نجفی مهر در خصوص كارهای بزرگ در حوزه اجتماعی در استان به ایجاد مراكز مثبت زندگی اشاره كرد و افزود: تحول در نظام سلامت، افزایش مراكز مشاوره، تعامل فراقوه ای برای راه اندازی سامانه تصمیم، كاهش نرخ طلاق در استان و بهبود وضعیت كرمانشاه در این شاخص ناخوشایند، ایجاد بزرگترین خانه جوان كشور در كرمانشاه، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین و افزایش تعداد سمن ها جزو اقدامات بسیار خجسته و ماندگار است.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه ادامه داد: نباید خدمات دولت تدبیر و امید مورد بیرحمانه ترین هجمه ها قرار گیرد و باید پرسید آیا همه مدیران نباید خدمات ارزشمند این دولت را با صدای رسا برای افكار عمومی بیان كنند.

جذب بیش از 30هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین به راه اندازی 2 هزار و 400مركز خدمات بهزیستی به عنوان ابرپروژه اجتماعی برای ارائه 22 خدمات سطح اول به صورت رایگان در حوزه توانبخشی اشاره كرد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط 14 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب شده بودند كه این تعداد در این دولت به بیش از 30 هزار نفر رسیده است.

نجفی مهر با بیان اینكه در دولت تدبیر و امید یك هزار و 50 محله حاشیه نشین در كشور شناسایی شد به ایجاد دفاتر تسهیلگری در 235 محله حاشیه نشین در كشور اشاره كرد كه پیامد حضور این دفاتر در مناطق یاد شده، اجرای طرح های مختلف با هزینه پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: باوجود تحریم ها ظالمانه، فشارهای اقتصادی و شیوع ویروس كرونا، افتتاح طرح ها و پروژه ها، كلنگ زنی ها و ارائه خدمات به مردم در دولت تدبیر و امید نه تنها متوقف نشد بلكه با شتاب بیشتری انجام گردید و این نشان دهنده تلاش مسوولان دولت برای خدمات رسانی به مردم است.

وی اضافه كرد: با تمام این خدمات، دیده شده است برخی افراد و محافل تلاش می كنند تمام زحمات و خدمات دولت تدبیر و امید را مخدوش نمایند و در این میان از دایره انصاف نیز خارج می گردند در حالی كه كارهای عظیم این دولت با شرایط سختی كه با آن مواجه بوده بعد از انقلاب كم نظیر بوده است.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساكن در 14 شهرستان، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت كشور در این استان ساكن هستند كه از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می كنند.

برچسب ها
- استانداری كرمانشاه
- بیكاری
- دولت تدبیر و امید
- گاز رسانی
- اشتغال زایی
پروندهٔ خبری
- كارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۰۶/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱