دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تمام كودكان خیابانی در فردیس جمع آوری شدند
 
كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس كه با اجرای طرحی ویژه تمام كودكان خیابانی در این شهرستان جمع آوری و ساماندهی شدند.
تمام كودكان خیابانی در فردیس جمع آوری شدند كرج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس كه با اجرای طرحی ویژه تمام كودكان خیابانی در این شهرستان جمع آوری و ساماندهی شدند.

احمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: از ابتدای سال گذشته تاكنون با اجرای طرح های متعدد تمام كودكان كار و خیابانی در این شهرستان جمع آوری و ساماندهی شده اند.

وی بیان داشت: در این مدت 108 كودك كار و خیابانی در فردیس جمع آوری شده كه 80 درصد آنان اتباع خارجی بودند.

محمدزاده اظهار داشت: اكنون در فردیس كودك خیابانی نداریم و اگر هم مواردی مشاهده شود، اداره بهزیستی بلافاصله اقدام به جمع آوری و ساماندهی آنها خواهد كرد.

رییس اداره بهزیستی فردیس در عین حال یكی از معضلات این شهرستان را كودك آزاری دانست و گفت : سال گذشته 101 مورد كودك آزاری در فردیس گزارش شد كه دراین زمینه توسط مددكاران اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد : همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری پس از كودك آزاری به ترتیب بیشترین فراوانی را در شهرستان فردیس به خود اختصاص داده است.

وی گفت: برای كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، مددكاران و روانشناسان خدمات لازم را به خانواده های آسیب دیده اجتماعی ارائه می دهند ضمن آنكه عوامل كودك آزاری یا سالمند آزاری و امثال آن به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

محمد زاده اظهار داشت: سال گذشته 24 میلیون تومان اعتبار در بخش اورژانس اجتماعی ، 35 میلیون تومان در بخش دفتر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و 48 میلیون تومان در حوزه شبه خانواده شهرستان فردیس هزینه شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: 2 مركز نگهداری كودكان بی سرپرست در شهرستان فردیس وجود دارد كه ماهانه از طریق سازمان بهزیستی یارانه به آنها پرداخت می شود كه هر مركز حدود 20 كودك بین 6 تا 18 سال پسر را نگهداری می كنند.

محمدزاده افزود: چهار هزار و 443 پرونده فعال در حوزه توانبخشی این شهرستان وجود دارد و پنج هزار و 455 نفر دارای معلولیت از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

از مجموع كل پرونده ها معلول جسمی و حركتی یك هزار و 986 نفر، معلول ذهنی یك هزار 325 نفر، معلول شنوایی 656 نفر، صوت و گفتار591 نفر، اعصاب و روان 467 نفر و بینایی 430 نفر

تشكیل می دهند.

وی خاطر نشان كرد: سه هزارو 487 نفر از معلولان این شهرستان مستمر بگیر اداره بهزیستی فردیس بوده و 589 نفر در نوبت دریافت مستمری قرار دارند.

رییس اداره بهزیستی فردیس بیان داشت: اكنون 155 معلول دارای ضایعه نخاعی در فردیس وجود دارد كه بهزیستی برای هر كدام از آنها ماهانه 610 هزار تومان حق پرستاری پرداخت می كند.

محمدزاده گفت: اكنون سه مركز نگهداری بیماران اعصاب و روان، 2 مركز نگهداری سالمندان، چهار مركز شبانه روزی نگهداری معلولان ذهنی ، یك مركز نگهداری روزانه معلولان ذهنی از جمله مراكز فعال در حوزه توانبحشی این شهرستان هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس بیان داشت: سال گذشته 650 بسته معیشتی به ارزش 500 تا 700 هزار تومان بین مددجویان تحت پوشش توزیع شد.

وی افزود: 40 مهد كودك در این شهرستان وجود دارد كه قرار است طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مهد كودك ها به آموزش و پرورش واگذار شود.

محمد زاده به فعال سازی هفت مركز اقامتی برای معتادان در این شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: از این تعداد یك كمپ برای بانوان اختصاص داده شد و 200 معتاد متجاهر در دو مرحله طی چهار ماه گذشته در این شهرستان جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی به موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره كرد و افزود: پارسال 192 نفر سهمیه در بخش اشتغال برای مددجویان بهزیستی فردیس پیش بینی شد كه این افراد برای برای دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی به بانك معرفی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: پارسال یك هزار و 564 نوزاد این شهرستان تحت غربالگری شنوایی و 14 هزار و 750 كودك سه تا 6 سال مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

شهرستان فردیس با 600 هزار نفر جمعیت در جنوب كلانشهركرج مركز استان البرز قرار دارد.

برچسب ها
- البرز
- فردیس
- كودكان كار
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۵۹ - ۰۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰