دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت
 
مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان مرزی شرق خراسان رضوی پارسال نسبت به سال 98 افزون بر 80 درصد افزایش یافته است.
تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد افزایش یافت مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان مرزی شرق خراسان رضوی پارسال نسبت به سال 98 افزون بر 80 درصد افزایش یافته است.

افسانه فدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 50 معلول این شهرستان، 23 میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت كردند.

وی ادامه داد: میزان سهمیه تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان پارسال 29 میلیارد ریال پیش بینی شده بود كه 55 متقاضی شهری و روستایی به بانكهای عامل معرفی شدند.

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد حمایتی به بیش از پنج هزار خانوار با بیش از 15 هزار مددجو در این شهرستان خدمات ارایه می كند.

فدایی افزود: بهزیستی تایباد 613 زن سرپرست خانوار را زیرپوشش خود دارد كه 293 نفر از آنها زیرپوشش بیمه شهری هستند و 127 نفر نیز از بیمه حوزه زنان روستایی برخوردار بوده و از بیش از 2 هزار و 500 نفر سرپرستی می كنند.

وی اضافه كرد: این نهاد به سه هزار و 683 معلول این شهرستان خدمات ارائه می كند كه از این تعداد، هزار و 628 نفر ماهیانه مستمری دریافت می كنند و 562 پرونده هم برای دریافت خدمات در نوبت هستند.
رییس اداره بهزیستی تایباد به پرداخت ماهیانه مستمری به خانواده های زیر پوشش این نهاد اشاره كرد و گفت: ماهانه افزون بر سه میلیارد و 700 میلیون ریال مستمری به خانواده های زیر پوشش بهزیستی تایباد پرداخت می شود.

فدایی افزود: این شهرستان 19 خانواده دارای سه عضو معلول و 130 خانوار دارای 2 عضو معلول دارد و پارسال سه واحد مسكونی شهری و روستایی به خانواده معلولان این شهرستان واگذار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 97 مرد سرپرست خانوار و پنج زن سرپرست خانوار دارای معلولیت در این شهرستان فاقد مسكن هستند.

رییس اداره بهزیستی تایباد اضافه كرد: سال گذشته هفت مجتمع خدماتی با هدف تسهیل در دسترسی جامع به خدمات سازمان بهزیستی در این شهرستان راه اندازی شد.

بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشاركت های مردمی خدمات ارایه می كند.
شهرستان 138 هزار نفری تایباد در 225 كیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب ها
- تایباد
- اشتغال زایی
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۵۹ - ۰۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۵