دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شعار امسال منشور رفتاری و گفتاری است
 
بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار امسال و تاكید مقام معظم رهبری یك سرمشق، دستور و منشور رفتاری، اخلاقی و گفتاری است در راستای این كه تولید رونق بیشتری بگیرد.
شعار امسال منشور رفتاری و گفتاری است بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار امسال و تاكید مقام معظم رهبری یك سرمشق، دستور و منشور رفتاری، اخلاقی و گفتاری است در راستای این كه تولید رونق بیشتری بگیرد.

«حمید ملانوری» روز شنبه در دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین سید «علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به نامگذاری سال 1400 به نام "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: تاكید ایشان طی این سال ها بر تولید و رسیدگی به اوضاع و احوال معیشتی و اقتصادی نشان از اهمیت این موضوع دارد؛ هم از پنجره و درگاه اقتصادی و مشكلاتی كه دشمنان در حوزه اقتصادی و معیشت بوجود می آورند كه به تعبیر رهبری، جنگ نابرابر اقتصادی را در قالب تحریم ها و دشمنی ها ایجاد كردند.

وی اظهار داشت: دشمنان ما در این راستا هدف گذاری كردند كه بتوانند كشور و مردم را به زانو دربیاورند و نتیجه آن بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و كشور باشد و با بی اعتقادی و بی انگیزگی افراد در نهایت پشتیبانی مردمی از نظام را كاهش دهند ولی خوشبختانه با وجود همه تحریم ها، فشارها و گرفتاری هایی كه ایجاد كردند، با مقاومت، صبر و گذشت مردم و تلاش هایی كه نظام كرد و همراهی مردم اقتصاد ما در جهان رتبه قابل قبولی دارد و با وجود همه مشكلات مسیر كشور رو به جلو است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین برای استفاده از منابع و ذخایری كه هر منطقه دارد از جمله استان خراسان جنوبی و هم در مسیر تولیدات فعلی و اقداماتی كه انجام شده، بتوانیم پشتیبانی های لازم را انجام دهیم تا رونق بیشتری را در تولید و فضای كسب و كار داشته باشیم و موانع را برطرف كنیم.

وی افزود: تلاش ما در سال گذشته و در مدتی كه توفیق پیدا كردم و قبل از آن هم این بوده كه حمایت، كمك و پشتیبانی كنیم تا تولید و رونق اقتصادی را جلو ببریم و ستاد توسعه خاوران را راه اندازی كردیم تا هم افزایی، تعاملات، همگرایی و همكاری ها را افزایش دهیم.

ملانوری گفت: در ماه های پایانی سال گذشته با وجود درگیری با كرونا اتفاقات خوبی رقم خورد كه ثمرات خود را به تدریج نشان خواهد داد.

وی تصریح كرد: گفت و گوهایی داشتیم و طرح هایی را طراحی كردیم و تفاهم هایی با سرمایه گذاران داخل و خارج استان شكل گرفت از جمله زیرمجموعه های وزارت تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و واحدهای بخشی خصوصی كه فعالیت خوبی در بخش معادن و كشاورزی دارند و طرح هایی آماده شد تا در سال جاری بتوانیم آنها را پیگیری و عملیاتی كنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع شعار امسال به طور جدی در دستور كار مدیریت استان و سیستم اجرایی است و ما یقین داریم به این كه هر آنچه مقام معظم رهبری می فرمایند با زیركی تمام، علم، تخصص و دلسوزی و در مسیر توسعه و پیشرفت اهداف انقلاب و كشور است.

وی اظهار داشت: حركت در این مسیر براساس سیاست ها و قوانین كشور و براساس آنچه مدیریت بومی و دولت محلی در دستور كار قرار دادیم می تواند مشكلات را برطرف و استان را از این وضعیت خارج كند.

ملانوری افزود: استان در سال گذشته مسیر خوبی را طی كرد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی شاهد فعالیت های خوبی در استان بودیم همچنین در مسائل آموزشی با وجود محدودیت های كرونا پیشرفت های خوبی حاصل شد.

وی گفت: در حوزه مسائل اقتصادی اگرچه توقع ما خیلی بیشتر از این است اما حركت و مسیر استان رو به جلو است و در روزهای پایانی سال یكی از بهترین های بازارها را خراسان جنوبی داشت و كمترین مشكلات را در تامین اقلام اساسی داشتیم كه آمار و ارقام آن موجود است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: درخصوص كرونا كه یكی از مسائل خاص خراسان جنوبی بود، خیلی خوب در استان و كشور مدیریت شد به طوری كه اكنون در زمینه ابتلا به كمترین سطح رسیده و فوتی های روزانه در استان تقریبا به صفر رسیده است و در این زمینه همه دستگاه ها، كادر سلامت، ائمه جمعه و روحانیون تلاش كردند.

وی به آغاز فرایند انتخابات 1400 از اسفند سال گذشته اشاره كرد و افزود: ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر پایان سال شروع شد و با وجود تبلیغات و بحث های روانی مبنی بر عدم مشاركت و ثبت نام افراد كه گاهی در كنار یكسری مسائل داخل كشور تاثیرات خود را می گذارد اما اینجا همه همت و كمك كردند و در همه حوزه های انتخابیه ما در شهرها بالای حد نصاب لازم نامزد دارند و ثبت نام كردند كه در مرحله بررسی صلاحیت ها است.

ملانوری گفت: بعد از آن كه هیات های اجرایی و نظارت كار خود را انجام دهند از 16 فروردین وارد مرحله ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا می شویم و با هوشیاری مردم حتما نخبگان و افرادی كه انگیزه و توان دارند حضور می یابند تا در حوزه های روستایی نیز با حضور افرادی كه صلاحیت لازم را دارند، حد نصاب لازم را برای برگزاری انخابات داشته باشیم و همه شوراهای شهر و روستا در انتخابات خردادماه شكل بگیرد.

وی تصریح كرد: براساس آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی و قانون اساسی شوراها یكی از نعمات انقلاب اسلامی است كه در این سال ها خدمات خوبی انجام دادند و حتما در این دوره نیز با قوت شكل خواهند گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز در زمان مقرر ثبت نام آغاز و تبلیغات انجام می شود كه امیداوریم با راهنمایی های افراد ذی نفوذ از جمله نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، روحانیون، سیاسیون، متنفذین و ریش سفیدان در خراسان جنوبی كه همیشه درصد مشاركت بالا را داشته در این دوره هم انتخابات با مشاركت خوبی برگزار شود و رتبه خوبی را كسب كنیم زیرا باعث افتخار و اقتدار نظام و استان و كشور ماست.

وی گفت: حضور مردم پشتیبانی از ولایت و رهبری و اهداف انقلاب و نظام است كه باعث شادی روح امام و شهدا خواهد شد و نتیجه آن خدمت بیشتر به مردم و كشور است.

ملانوری تصریح كرد: استانداری و دستگاه های اجرایی استان آماده هستند در سال جاری پرتوان برای ارائه بهترین خدمت به مردم تلاش كنند و همه امكانات و ظرفیت ها را برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور به كار می گیریم.

وی رعایت قانون و اصل بی طرفی را در تمامی مراحل برگزاری انتخابات مورد تاكید قرار داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس كرونا و برای اطمینان خاطر مردم نسبت به افزایش شعب اخذ رای و آموزش های لازم به مجریان انتخابات اقدام شده است.

برچسب ها
- سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی
- انتخابات 1400
- حمید ملانوری
- رونق تولید
- مشاركت انتخاباتی
- خراسان جنوبی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۳ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹