دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سفر به درون مغز در تنها باشگاه مغزپژوهی دنیا
 
مدیرعامل درخت سپید می گوید: تنها باشگاه مغزپژوهی در خاورمیانه كه جزء معدود مراكز علمی و پژوهشی در دنیا است كه بر روی افزایش قدرت و عملكرد مغز با رویكرد بین رشته ایی متمركز است.
سفر به درون مغز در تنها باشگاه مغزپژوهی دنیا
مدیرعامل درخت سپید می گوید: تنها باشگاه مغزپژوهی در خاورمیانه كه جزء معدود مراكز علمی و پژوهشی در دنیا است كه بر روی افزایش قدرت و عملكرد مغز با رویكرد بین رشته ایی متمركز است.

به گزارش ایلنا، مهندس سپهر صادقی مدیرعامل و ایده پرداز درخت سپید در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریك سال نو و آرزوی سلامتی برای حضار اظهار كرد: در درخت سپید با داستانی واقعی از زندگی انسانها روبه رو هستید.

وی گفت: ما اینجا با تغییر قصه افراد ،داستان واقعی زندگی كسانی را میسازیم كه با كمك معجزه انعطاف پذیری مغزی توانستند ذهن خود را از راههای میانبر بازسازی كنند تا انسانها انگونه كه می خواهند بهترین داستان زندگی خود را تشكیل دهند.

خانم دكتر استكی مدیر بخش علمی-پژوهشی درخت سپید در ادامه این نشست خبری ضمن اشاره به فعالیتهای این موسسه گفت: ماموریت ما در باشگاه مغز پژوهی سفر به درون مغز است.مغز مهمترین دارایی بشر بوده و توجه به توانمندی های دانش آموزان و كودكان این سرزمین و رشد و موفقیت آنها وظیفه تك تك ماست.

وی ادامه داد: برخی ازقابلیت های مغز قابل تغییر است ولی تمركز روی نرم افزار مغز مهم ترین امر است.یعنی آدمها باید به مغز خودشان غذای خوب هدیه دهند .

محیط های غنی شد، بچه های با هوش تری را خلق میكند.

به گفته وی بچه ها به صورت طبیعی یادگیرنده هستند پس لازم است محیطی با چالش های مختلف را تجربه كنند.

مدیرعامل درخت سپید تصریح كرد: میدانیم چشم خطا نمی كند و این مغز است كه خطا میكند. پس فعالیت های آموزشی با توجه به چگونگی یادگیری مغز باید پایه ریزی شود.

مهندس صادقی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دستاوردها ی درخت سپید گفت: این موسسه تنها باشگاه مغز پژوهی درخاورمیانه و جزء معدود مراكز علمی و پژوهشی در دنیا است كه برروی افزایش قدرت و عملكرد مغز با رویكرد بین رشته ایی متمركز است.

صادقی افزود: این موسسه تحقیقاتی با داشتن بیش از 30 متخصص در زمینه های روانشناسی، عصب روانشناسی، هنری، حركتی، رشد و آموزشی در حال فعالیت بوده و به بیش از 400 كودك و بزرگسال در زمینه افزایش توانایی هوشی، رشد توانمندی های شناختی مانند دقت، توجه، تمركز، خلاقیت و حافظه و تنظیم هیجانی كمك نموده است .

وی با تاكید بر این نكته كه باتوجه به اینكه اكثر مراكز با رویكرد اختلالات فعالیت می كنند تاكید كرد: اما درخت سپید تنها مركز با رویكرد افزایش توانمندی می باشد.

خانم دكتر استكی اضافه كرد: البته این مركز در بخش اختلالات نیز موفق بوده و با بسیاری از تشخیص های اشتباه كه سبب می شد كودكان با مداربندی های اشتباه مغزی در طول عمر خود مواجهه باشند كمك نموده تا به زندگی عادی باز گردند و گاها در توانمندی های بالا نیز قرار گیرند.

به گفته مهندس صادقی موسسه مغز پژوهی درخت سپید یك موسسه علمی - تحقیقاتی است كه با استفاده از اخرین دستاوردهای علمی دنیا و هم راستا با بروزترین پژوهش های این حوزه ، ارتقا توانمندی های مغز را امكان پذیر می نماید.

مدیرعامل درخت سپید با اشاره به وظایف اصلی این مركز اظهار كرد: توانمندی های یادگیری و اموزشی، بهبود تمركز، توجه، كنترل هیجانات، خشم، ارتباطات موثر، زبان دوم تنها بخشی از وظایف كاربردی موسسه می باشد.

خانم دكتر استكی تاكید كرد: رشد و توسعه توانمندی های مغزی كودكان و دانش اموزان این سرزمین از جمله رسالت های باشگاه مغز پژوهی درخت سپید است.

مهندس صادقی با تاكید بر به روز بودن استراتژیهای موسسه گفت: استراتژی های بكار رفته در این موسسه تحقیقاتی كاملا هم سو با استانداردهای جهانی است و سازمانهای حمایت كننده و مشاركت كننده آن به صورت جهانی در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: مركز تحقیقات مغز پژوهی درخت سپید با سازمانهای داخلی و خارجی زیادی مشاركت دارد .
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۱۰:۲۹ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶