دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حوزه های علوم انسانی و فنی مهندسی با علوم پزشكی همكاری كنند
 
رئیس كمیسیون رهیافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر همكاری حوزه های علوم انسانی و فنی مهندسی با علوم پزشكی در حوزه توانبخشی و رفاه اجتماعی تاكید كرد.
حوزه های علوم انسانی و فنی مهندسی با علوم پزشكی همكاری كنند رئیس كمیسیون رهیافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر همكاری حوزه های علوم انسانی و فنی مهندسی با علوم پزشكی در حوزه توانبخشی و رفاه اجتماعی تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه مشترك روسای دانشگاه های تربیت مدرس و علوم بهزیستی و توانبخشی، با حضور رئیس كمیسیون رهیافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و معاونان و مدیران دانشگاه ها برگزار شد.

در این جلسه طرفین ضمن معرفی ظرفیت ها و محورهای مورد علاقه برای همكاری، تصمیماتی در خصوص عناوین و نحوه پیگیری توافقات اتخاذ كردند.

دكتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تاكید معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر توجه به همگرایی علوم و با توجه به ظرفیت های این دانشگاه در بخش های علوم زیستی، مهندسی، فنی، علوم انسانی، علوم پزشكی و همچنین وجود پارك و مراكز رشد فناوری، آمادگی خود را برای همكاری به ویژه در زمینه های همگرایی در علوم و فناوری اعلام كرد.

در ادامه دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تاكید بر وجود ظرفیت های حوزه توانبخشی، پزشكی اجتماعی حرفه ای، سلامت اجتماعی و روانی این دانشگاه گفت: وجود مراكز مهم درمانی و تحقیقاتی این دانشگاه در بخش های رفاه اجتماعی، سالمندی و روانپزشكی، ظرفیت های خوبی برای همكاری بین دو دانشگاه ایجاد كرده است.

سپس دكتر مهدی رضایت رئیس كمیسیون رهیافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: انتظار می رود در همكاری بین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دانشگاه تربیت مدرس، محورهای ویژه كه هم اكنون مغفول مانده اند مدنظر قرار گیرد.

رضایت تاكید كرد: همكاری حوزه های علوم انسانی و رفاه اجتماعی و سالمندی و بخش های فنی مهندسی با عرصه های توانبخشی در بخش های آموزش و پژوهش در فناوری به صورت ملموس لازم و مد نظر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در پارك و مراكز رشد علم و فناوری و شركت های دانش بنیان دو دانشگاه از دیگر محورهای مورد توجه طرفین است كه معاونت آموزشی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در صورت به نتیجه رسیدن همكاری طرفین، حمایت و مساعدت لازم را خواهند داشت.

پس از هم اندیشی و تبادل نقطه نظرات معاونین و مدیران ارشد 2 دانشگاه تربیت مدرس و علوم بهزیستی و توانبخشی، مقرر شد در قالب كمیته تخصصی و با معرفی نمایندگان دو دانشگاه، محورهای مورد توجه طرفین در قالب تفاهم نامه تنظیم شده و برنامه های اجرایی آن مشخص شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۳۶ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷