دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سند آزادی بیش از 300 زندانی امضا شد
 
رئیس كل دادگستری استان یزد از آزادی 335 مددجو محكوم مالی جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس كل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته تعداد 335 مددجو از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند كه برای آزادی آن ها مبلغ 2 هزار و 17 میلیارد ریال نیاز بود كه با تلاش ستاد دیه استان یزد 113 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

او افزود: از این تعداد آزادی تعداد 184 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین ازسوی مددكاران این ستاد و تعداد 151 مددجو با پرداخت از منابع، شامل كمك های خیرین و نیكوكاران نوع دوست و تسهیلات بانك های عامل از زندان آزاد شده اند.

او بیان كرد: بدهی این مددجویان مبلغ 2 هزار و 17 میلیارد ریال بود كه مبلغ 1 هزار و 904 میلیارد ریال از سوی اعضای كمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شكات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل كمك های خیرین و نیكوكاران نوعدوست و تسهیلات بانك های عامل تامین و زمینه آزادی این 335 نفر و بازگشت آن ها به آغوش گرم خانواده فراهم شده است.

او با اشاره به رشد 78 درصدی آزادی نیازمندان پارسال نسبت به سال 1398 گفت: پارسال شاهد حضور پر رنگ شهروندان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم كه این خود نشان از فرهنگ مهربانی، دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد.
   تاریخ: ۱۲:۰۸ - ۰۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۷