دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

روند آغاز و تكمیل واحدهای مسكن ملی در دولت دوازدهم
 
طرح اقدام ملی مسكن یكی از مهمترین برنامه اجرایی و عملیاتی دولت دوازدهم در حوزه مسكن است كه درقالب پروژه های واگذاری گروهی زمین، پروژه های مشاركتی، پر...

طرح اقدام ملی مسكن یكی از مهمترین برنامه اجرایی و عملیاتی دولت دوازدهم در حوزه مسكن است كه درقالب پروژه های واگذاری گروهی زمین، پروژه های مشاركتی، پروژه های متوسط و بزرگ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و تفاهم نامه با سایر وزارتخانه ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی یكی از دفاتر زیر مجموعه معاونت مسكن و ساختمان طی گزارشی مهمترین اقدامات حوزه مسكن در دولت تدبیر و امید كه شامل طرح اقدام ملی مسكن است را اعلام كرد.

بنا بر گزارش آن دفتر، تعداد واحدهای تحت پوشش طرح، شامل 400 هزار واحد مسكونی برای متقاضیان واجدشرایط ثبت نام شده در طرح است. همچنین 800 هزار واحد مسكونی برای اقشار مختلف جامعه در قالب تفاهم نامه های منعقده با دستگاه ها و نهادهای مختلف نیز تعریف شده كه بخشی از آنها در حال انجام است.

واگذاری زمین در طرح اقدام ملی مسكن شامل اجاره 99 ساله، فروش اقساطی 10 ساله و مشاركت در ساخت است. بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسكن به ظرفیت تولید واحدهای مسكونی برای متقاضیان ثبت نام شده طرح اقدام ملی و اقشار مختلف جامعه، زمین تولید شده و تولید زمین با اجرا و تداوم طرح، افزایش می یابد.

شرایط متقاضیان برای دریافت مسكن ملی شامل این موارد است: عدم سابقه مالكیت (افراد سرپرست خانوار) و افراد تحت تكفل بر زمین مسكونی یا واحد مسكونی از اول فروردین 84 به بعد، استفاده نكردن از هیچ یك از امكانات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسكن شامل زمین، واحد مسكونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسكونی از تاریخ 22 بهمن 57، متاهل یا سرپرست خانوار، دارای حداقل 5 سال سابقه سكونت در شهر مورد تقاضاست.

هزینه ساخت واحدهای مسكن ملی و تحویل آنها به متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد. همچنین تامین مالی ساخت واحدها از محل آورده متقاضیان طرح و منابع داخلی بانك ها و منابع صندوق پس انداز مسكن یكم است.

میزان تسهیلات تخصیص یافته به هر واحد طرح اقدام ملی مسكن نیز 150 میلیون تومان است.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۱:۱۹ - ۰۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۴