دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

تامین چك 8 میلیاردی تبلت توسط یك خیر
 
مدیركل كمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: در ایام دهه فجر كلنگ زنی هزار مسكن روستایی و محرومان و بهره برداری از 5 هزار طرح اشتغال مشاغل خرد در دستور كار این نهاد قرار دارد.
به گزارش عصر امروز حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیركل كمیته امداد امام خمینی درباره ارائه خدمات آموزشی به مددجویان این نهاد اظهار كرد: در حوزه فرهنگی 8 هزار و 500 دانش آموز و هزار و 600 دانشجو و 100 طلبه زیر پوشش داریم كه از تمامی خدمات تحصیلی بهره مند می شود.

وی گفت: تامین خوابگاه دانشجویی و كمك به 100 طلبه كه همچون دانشجویان از خدمات بهره می گیرند نیز از اقدامات بعدی این نهاد است.

عالیشاه اهدای تبلت به دانش آموزان فاقد امكانات آموزش مجازی تصریح كرد: بحث تبلت دانش آموزی و وصل شدن به شبكه شاد برای ما دارای اهمیت است، در این راستا با كمك خیران البته با شیوه كمك یك میلیون و 500 هزار تومان توسط خیران و با مشاركت همین مقدار توسط كمیته امداد یك تبلت 3 میلیون و 500 هزار تومانی تحویل دانش آموزان خواهد شد.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی در استان مازندران اضافه كرد: خرسندیم كه تا به حال خیران زیادی پای كار آمده و بسیج شدند و حدود هزار و 400 تبلت تحویل شود اما تعداد نیازمندان حدود 4 هزار و 250 دانش آموز بوده است كه در این زمینه یك خیر در استان مازندران كه می خواهد گمنام بماند مبلغ 8 میلیارد تومان را طی یك فقره چك به كمیته امداد امام خمینی پرداخت كرد تا بقیه نیاز تبلت دانش آموزان مددجوی این نهاد برطرف شود.

این مسؤول در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس كه تكلیف عده ای كه مددجو نیستند و تبلت ندارند و چیست؟ پاسخ داد: اولویت تبلت اهدایی با مددجویان تحت حمایت است، تبلت ها را به مددجویانی كه دست شان هیچ جایی بند نیست تحویل و چنانچه اضافه بود، مازاد را برای تحویل به افراد غیرمددجو آماده می شود.

وی در ادامه با اعلام اینكه از خیران تقاضا دارم در تمامی حوزه ها یاری گر این نهاد باشند، بیان كرد: با وجود ایام كرونایی و تعطیلی كارگاه ها مردم نوعدوست نسبت به سال قبل 200 درصد بیش از سال های گذشته در دستگیری از ایتام و ناتوانان مشاركت داشتند.

عالیشاه با اشاره به در پیش بودن ایام جشن نیكوكاری، تاكید كرد: در ایام نوروز مددجویان ما دل شان می خواهد لباس نو داشته باشد؛انتظار می رود خیران دست مان را بگیرند چرا كه باید 50 درصد از مبلغ مستمری مددجویان را به صورت نقدی تامین كنیم كه حدود 2 میلیارد و 700 هزار تومان است.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی در استان مازندران گفت: در حال حاضر در مازندران 67 هزار مددجوی معیشتی بگیر داریم انتظار می رود مبلغ 21 میلیارد تومان پیش بینی شده با كمك خیران تهیه شود تا بهترین و شایسته ترین خدمات ارائه شود.

این مسؤول با اعلام اینكه در ایام دهه فجر كلنگ زنی هزار مسكن روستایی و محرومان را در دستور كار داریم، گفت: در ساخت یك مسكن 50 متری برای نیازمندان مسكن، حدود 30 میلیون تومان كمك بلاعوض، 50 میلیون تومان وام بنیاد مسكن با دو سال تنفس، حدود 20 میلیون تومان كمك خیران و كمیته امداد اهدا خواهد شد، در حال حاضر پروانه ساخت هزار و 100 ساختمان اخذ شده است.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی كه در حال انجام است، افزود: در بحث اعطای تسهیلات ضمانت ها بهصورت زنجیره ای در حال انجام است، همچنین ضرورت دارد تا از كسانی كه نیازمند مسكن هستند به خصوص مددجویان بخواهم تا برای دریافت پروانه ساختمانی تعجیل كنند چرا كه مسكن یك بسته حمایتی گران است.

عالیشاه با بیان اینكه سیاست راهبری ما توانمندسازی است، اظهار كرد: در بحث اشتغال 206 میلیارد تومان اعتبار داشتیم كه تاكنون 85 درصد از اعتبارات جذب شد، 7 هزار و 500 پرونده را تحویل بانك داده شد، سقف تسهیلات از 20 تا80 میلیون تومان است، طی راستی آزمایی هزار طرح اشتغال، 85 درصد از طرح ها جاری بوده و دارای درآمد هستند، همچنین در ایام دهه فجر بهره برداری از 5 هزار طرح اشتغال مشاعل خرد در استان اجرا خواهد شد.
منبع خبر:
عصر امروز
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۲