دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

برنامه های كلان دانشگاه در سال جدید (3)/ كلنگ توسعه 13 هزارمترمربع فضای آموزشی و پژوهشی زده می شود
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برنامه های كلان دانشگاه در سال جدید (3)/ كلنگ توسعه 13 هزارمترمربع فضای آموزشی و پژوهشی زده می شود

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در ادامه سخنان خود مربوط به برنامه های سال جدید، گفت: مجوز ساخت 13 هزار مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه گرفته شده و با تامین منابع مالی، كلنگ آن امسال زده می شود، ضمن آنكه بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی و پژوهشی موجود ادامه دارد.

اولین مركز جامع و كلینیك ویژه توانبخشی كشور (یافت آباد)، در اردیبهشت ماه افتتاح می شود

دكتر خانكه با ابراز امیدواری از اینكه مركز جامع و كلینیك ویژه توانبخشی " یافت آباد " برای اردیبهشت ماه افتتاح می شود، افزود: تمام كارهای این پروژه انجام شده و معاونت درمان وزارت بهداشت قول مساعد برای تجهیز و تامین نیروی انسانی این مركز داده است و با تكمیل و تجهیز آن، اولین مركز جامع توانبخشی و كلینیك ویژه توانبخشی كشور در منطقه یافت آباد راه اندازی خواهد شد.

وی در مورد وضعیت عمرانی پروژه های بیمارستان های اخوان و ایثار نیز گفت: عملیات عمرانی بیمارستان اخوان تسریع شده است و با توجه به تامین منابع مالی آن، امسال حجم زیادی از كارهای ساخت و ساز آن انجام خواهد شد و بیمارستان ایثار كه توسط خیرین در مركز روانپزشكی رازی ساخته شده، منابع مالی برای تجهیز آن تامین شده و منتظریم خیر محترم برای تحویل نهایی حضور پیدا كند، و ادامه كار انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، وجود خیرین و مردم نیكوكار در كنار مسئولان دانشگاه را ارزشمند خواند و افزود: بخش مشاركت های اجتماعی دانشگاه برای جلب همكاری افراد نیكوكار، با قوت پیش می رود و با دریافت مجوز انجمن خیریه بیمارستان رفیده طی روزهای آتی، می توانیم از حمایت خیران در آن بخش هم بهره مند بشویم.

دانشگاه، جذب هیات علمی را براساس نقشه های پنج ساله گروه ها و بشكل تعهد خدمت و یا با فراخوان انجام می دهد

دكتر خانكه در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص، گفت: سیاستگذاری دانشگاه بر این است كه ان شاالله گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی براساس نقشه جذب هیات علمی كه طبق برنامه پنج ساله گروه ها مشخص شده است، اعلام نیاز كنند و جذب دانشگاه براساس نیازی كه متناسب با ماموریت دانشگاه و نقشه های پنج ساله گروه ها باشد، نسبت به جذب هیات علمی بشكل تعهد خدمت و در نهایت، به شكل فراخوان اقدام خواهد كرد.

وی افزود: انتظار می رود كه جذب هیات علمی تا حدودی متمركز بشود و ممكن است كه برای تقویت كارورزی ها و برای تقویت حوزه مراكز بالینی كه نیاز به هیات علمی تازه نفس دارند، جذب هیات علمی بالینی را در اولویت قرار بدهیم.

سال 1400، سال همگرایی علوم و همكاری آموزشی و پژوهشی با سایر دانشگاه ها و مراكز علمی است

وی گفت: برنامه دیگری كه دانشگاه در سال 1400 دنبال خواهد كرد، حركت به سمت همگرایی علوم و همكاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های وزارت علوم و در راس آن، بشكل آزمایشی، با دانشگاه تربیت مدرس است. بلكه برنامه تعریف رشته های تحصیلات تكمیلی بین رشته ای در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی با مشاركت دانشگاه های داخلی و خارجی را داریم، ضمن آنكه در زمینه حوزه روان نیز با مشاركت سایر دانشگاه ها به سمت دوره های تحصیلات تكمیلی و فلوشیپ حركت خواهیم كرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با ابراز تمایل برای همكاری با سازمان جهانی بهداشت، افزود: سازمان بهداشت جهانی در اواخر سال گذشته، ضمن برقراری ارتباط با دانشگاه، ابراز تمایل كرد كه مركز تحقیقات سلامت درحوادث و بلایا دانشگاه، همكار این سازمان بشود كه در این مسیر هم حركت می كنیم، چرا كه در نظر داریم سال 1400، سال تحول در آموزش و پژوهش باشد.

دكتر خانكه در مورد تحول دربخش پژوهش نیز به واگذاری مسئولیت " شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی كشور" از سوی معاونت محترم تحقیقات وزارت بهداشت، به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره كرد، و گفت: تلاش می كنیم تا تمام دانشگاه ها و مراكز علمی زیر چتر هماهنگ كننده این دانشگاه قرار بگیرند و به عنوان یكی از ده شبكه تحقیقات ملی، مرجع، سیاستگذار و حامی در این حوزه باشیم.

وی افزود: این همگرایی در حوزه های دیگر هم، وجود داشته و در سالجاری تقویت خواهد شد، چنانچه مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه با تلاش زیاد توانست، ردیف اعتباری مستقل بگیرد و بنا داریم كه تحقیقات متعددی در حوزه سالمندی انجام بدهیم كما اینكه كهورت سالمندی در حال اجراست.

اولین مركز ثبت اطلاعات حوادث و بلایای كشور در دانشگاه راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به راه اندازی " اولین مركز ثبت اطلاعات حوادث و بلایای كشور" در دانشگاه، گفت: در نظر داریم تا با توجه به توانمندی دانشگاه، در ایجاد مركز ملی ثبت اطلاعات سالمندی و مركز ملی ثبت اطلاعات بیماری های روانی مشاركت كنیم.

وی در پایان این گفت وگو، از همه مدیران دانشگاه در سنوات گذشته، از زمان تاسیس تا كنون تشكر كرد و افزود: مطمئنا كسی به تنهایی قادر به كسب مرجعیت علمی و تحقق اهداف در سه حوزه فعالیت دانشگاه نیست و لذا، از همه متخصصان دانشگاه، اعضای هیات علمی و اساتید، دانشجویان و كاركنان برای مشاركت و پیشبرد اهداف در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان، دعوت به حمایت و همكاری می كنم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۱:۲۴ - ۱۰/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۷