دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی یك مگاپروژه در سازمان بهزیستی
 
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی كشور، از راه اندازی یك مگاپروژه در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت : این پروژه در خصوص پیشگیری از طلاق و تحكیم بنیان خانواده در پنج سال اول زندگی اجرا خواهد شد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی كشور گفت : كار برای رفع مشكلات نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی اجر معنوی بسیار بالایی دارد و اگر این كار برای رضای خدا باشد اثرات آن هم در امور اداری و هم در زندگی شخصی مشخص خواهد شد.

او با یادآوری اهمیت مراكز مثبت زندگی برای سازمان بهزیستی كشور، گفت : عملكرد این مراكز نیازمند دو فاكتور بسیار مهم یكی واگذاری خدمات به این بخش غیردولتی و دوم نظارت مستمر كارشناسان و مسئولان بر عملكرد این مراكز خواهد بود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی كشور از راه اندازی یك مگاپروژه در سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: این پروژه در خصوص پیشگیری از طلاق و تحكیم بنیان خانواده در پنج سال اول زندگی اجرا خواهد شد كه امسال اولین سال شروع خواهد بود و در شهرستان های دو استان تهران و البرز به عنوان پایلوت در حال اجراست كه قصد داریم براساس ارزیابی های روانشناختی، هم زوجین در معرض خطر طلاق را زیر ذره بین مشاورین تخصصی این حوزه قرار دهیم و هم برای دیگر زوجین برنامه های آموزشی و تخصصی خاص آنان را اجرایی كنیم.

او یكی دیگر از مهمترین اقدامات معاونت پیشگیری را، راه اندازی مراكز جامع درمان و بازپروری اعتیاد عنوان كرد و افزود: مراكز جامع درمان و بازتوانی تمامی فاكتور های مراكز گذشته را در خود جای داده است و مهمترین هدف آن اشتغال پایدار مددجویان خواهد بود كه باید به صورت مستمر مورد بازدید و ارزیابی قرار گیرند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

رضوان مدنی از افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در آینده نزدیك خبر داد و ادامه داد: مطالعات و زیرساخت های این دبیرخانه انجام شده است و هر استان پس انجام مطالعات میدانی و تطبیق آن با سایر آمار، مطالعات آسیب شناختی صورت گرفته، آسیب های اجتماعی را تحلیل خواهند كرد.

سال 99 بهزیستی با چالش ها و مشكلات بسیاری روبرو بود فرحناز محمدی مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: سال 99 با چالش ها و مشكلات بسیاری روبرو بودیم از یك طرف تحریم های ظالمانه اقتصادی و از یك طرف تشدید شیوع ویروس كرونا هم كار را برای كاركنان سازمان بهزیستی مشكل كرده بود و هم جامعه هدف را با مشكلات زیادی مواجه كرد كه البته با لطف خدا، تلاش همكاران و صبر و بردباری مردم بر بسیاری از این مشكلات فائق آمدیم.

او به فعالیت مراكز مثبت زندگی اشاره كرد و افزود: یكی از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی در پارسال راه اندازی مراكز مثبت زندگی بود كه با الكترونیكی شدن خدمات و كاهش تردد های غیرضروری می تواند نتایج مطلوب تری را هم به همراه داشته باشند و ارائه خدمات در سطح مطلوب در مراكز مثبت زندگی مستلزم نظارت حوزه های تخصصی است.

او گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و نتایج حاصل شده از عملكرد این مراكز، نیاز استان به تعداد بیشتری از این مراكز احساس می شود و در نظر داریم كه در سال 1400 تعداد این مراكز را بر حسب نیاز افزایش دهیم .
   تاریخ: ۰۹:۵۲ - ۱۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۰