دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

گروه های كاهش آسیب بهزیستی تهران در دره فرحزاد فعال هستند
 
تهران- ایرنا- معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: گروه های كاهش آسیب بهزیستی با توزیع مواد بهداشتی و مراقبتی میان معتادان دره فرحزاد، جهت آسیب زدایی از این منطقه و پیشگیری از بیماری فعال هستند.
گروه های كاهش آسیب بهزیستی تهران در دره فرحزاد فعال هستند تهران- ایرنا- معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: گروه های كاهش آسیب بهزیستی با توزیع مواد بهداشتی و مراقبتی میان معتادان دره فرحزاد، جهت آسیب زدایی از این منطقه و پیشگیری از بیماری فعال هستند.

محسن فتاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 18 تیم دو نفره هر روز به محله های مختلف شهر از جمله دره فرحزاد در شمال غرب تهران مراجعه و آموزش های پیشگیری از انتقال ویروس كرونا و سایر بیماری ها را به معتادان ارائه می كنند.

وی تاكید كرد: اكنون گزارشی از تجمع گسترده معتادان در دره فرحزاد اعلام نشده است و تیم های بهزیستی در آن منطقه حضوری فعال دارند ضمن اینكه وظیفه بهزیستی در ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، غربالگری و جانمایی معتادان است كه این طرح در دره فرحزاد همچنان دنبال می شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران ادامه داد: در دی ماه سال گذشته حدود 800 معتاد از دره فرحزاد جمع آوری و در مراكز اجباری ترك اعتیاد ساماندهی شدند كه این افراد 85 درصد معتادان آن منطقه را شامل می شدند.

وی افزود: روزانه اقلامی از جمله دستكش، ماسك، الكل،ژل، مواد ضدعفونی و شوینده به همراه یك وعده غذای گرم میان معتادان توزیع می شود.

این مقام مسئول، با بیان اینكه گروه های كاهش آسیب بهزیستی، 18 سرپناه گذری روزانه و 13 سرپناه شبانه خدمات پیشگیرانه را در اختیار معتادان قرار می دهند، گفت: در سطح استان این مكان ها امكاناتی از جمله حمام كردن، شستشوی لباس ها و وسایل بهداشتی را در اختیار معتادان قرار می دهند تا از این طریق معتادان با رعایت نكات بهداشتی، خود و خانواده شان را از شیوع این بیماری در امان نگه دارند.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- شهر تهران
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۳ - ۱۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱