دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تعداد بستری های روزانه كرونا در كهگیلویه 4 برابر شد
 
گروه استان ها_تعداد بستری های روزانه كرونا در شهرستان كهگیلویه 4 برابر شده و در صورت ادامه این روند به بحران می رسد.
تعداد بستری های روزانه كرونا در كهگیلویه 4 برابر شد
گروه استان ها_تعداد بستری های روزانه كرونا در شهرستان كهگیلویه 4 برابر شده و در صورت ادامه این روند به بحران می رسد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، بی توجهی و بی تفاوتی و در عین حال بی خیالی شهروندان دهدشتی نسبت به بیماری كووید19 به ویژه در روزهای عید نوروز امسال به بالاترین میزان خود رسیده چنانچه میزان رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و نیز ماسك زدن در بین مردم كهگیلویه كمتر از 50 درصد شده و مجموعه این عوامل نشان دهنده وضعیت هشدار سلامتی در كهگیلویه است.

برگزاری مرتب جلسات ستاد شهرستانی مقابله با كرونا در كهگیلویه به دلیل عدم اجرای درست و به موقع مصوبات و مهمتر از همه ناهماهنگی بین بخش های مختلف ستاد شهرستانی كرونا سبب شده تا مردم نیز نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حساسیت كمتری نشان داده و به نوعی عادی انگاری برسند.

تجربه شیرین ایام نوروز سال گذشته در تعطیلی سراسری بازار در شهرستان كهگیلویه برای جلوگیری از شیوع كروناویروس چنانچه امسال نیز اجرا می شد، طعم شیرین آن را در اردیبهشت ماه حس می كردیم اما با اینهمه و باتوجه به وضعیت فعلی شهر دهدشت باید هر لحظه منتظر نتایج بسیار تلخ این عادی انگاری عمومی در سطح شهرستان كهگیلویه باشیم.

فرماندار كهگیلویه در نخستین نشست ستاد مقابله با كرونا در سال جدید در این باره اظهار داشت: جریمه كردن و سایر موارد دیگر برای مقابله با كرونا در كهگیلویه دیگر تأثیرگذار نیست و رویكرد مقابله با كرونا باید عاقلانه و بر اساس آگاهی باشد تا بر روی مردم اثرگذار باشد.

موارد جدید ابتلا به كرونای جهش یافته انگلیسی در گیلان شناسایی شد
میزان مبتلایان به كرونای انگلیسی در كاشان به 38 تن رسید
ایلام در زمینه رهگیری بیماران كرونایی رتبه اول را در كشور كسب كرد
دارا كریمی نژاد افزود: باتوجه به شرایط موجود اما برگزاری مجالس عروسی در سطح شهرستان در حال افزایش بوده و نیاز است كه سبك برگزاری مجالس تغییر كند.

وی با اشاره به اینكه كرونا به این زودی رفتنی نیست، تصریح كرد: مردم باید به این باور برسند كه كرونا به این زودی تمام نمی شود و رفتنی نیست و لازم است كه روش زندگی خود را با شرایط كرونایی هماهنگ كنند.

رئیس ستاد مقابله با كرونای شهرستان با اشاره به ناعادلانه بودن توزیع امكانات در استان، گفت: بیمارستان دهدشت بیشتر از این دیگر گنجایش و ظرفیت اپیدمی را ندارد و پیش بینی شده رنگ بندی شهرستان به زودی تغییر می كند.

كریمی نژاد با بیان اینكه فرهنگ كرونایی باید در سطح شهرستان نهادینه شده و مردم شرایط موجود را بهتر درك كنند، خاطرنشان كرد: تمامی نهادها و دستگاه ها باید اعمال محدودیت ها را جدی گرفته و در برخوردها تبعیضی وجود نداشته باشد.

رئیس شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه با اشاره به افزایش 4 برابری تعداد موارد بستری روزانه، گفت: از ابتدای شیوع كرونا تعداد بستری های روزانه 3 تا 4 مورد بوده اما اكنون این رقم به تعداد 17 نفر در روز رسیده است.

وی عنوان كرد: برگزاری جلسات ستاد مقابله با كرونا و اتخاذ مصوبات جدید تأثیر زیادی نداشته و صحبت كردن و نیز گزارش آمار و ارقام دیگر كارساز نیست.

محمدطاهر طیب زادگان افزود: باوجود اینكه هربار در جلسات ستاد مقابله با كرونا تصمیمات جدیدتری گرفته می شود اما عدم اجرای مصوبات ارزش كار را بین برده و مشكلات را حل نمی كند.

وی با اشاره به نتیجه منفی تأثیرات رفتار مسئولان در بین شهروندان، تصریح كرد: تا زمانی كه رفتار ما مسئولان سبب می شود مردم ما را جدی نگیرند، صحبت كردن از میزان آمار و ارقام كرونا اهمیتی ندارد.

سخنگوی ستاد مقابله با كرونای كهگیلویه با اشاره به افزایش 4 برابری تعداد موارد بستری روزانه، عنوان كرد: از ابتدای شیوع كرونا تعداد بستری های روزانه 3 تا 4 مورد بوده اما اكنون این رقم به تعداد 17 نفر در روز رسیده است.

وی تصریح كرد: در موضوع روانشناسی اجتماعی تاكنون هیچ كاری انجام نشده و نوع رفتار مردم و بی تفاوتی آنها نسبت به مقابله با محدودیت ها و نیز نوع جدید بیماری نیاز به آسیب شناسی دارد.

طیب زادگان با اشاره به عدم اجرای مصوبات و نیز انتقاد جدی از انجام آن، عنوان كرد: در آخرین نشست سال گذشته مصوب شده بود كه ورودی ها مسدود شده و از ورود مسافران غیربومی نیز جلوگیری شود و الان سؤال می كنم چه اقدامات مؤثری در ورودی ها انجام شده و چه تعداد خودرو با پلاك غیربومی برگشت داده شد؟

وی با بیان اینكه در برابر موج جدید بیماری گیر كردیم و تبعات آن هر روز سنگین می شود، گفت: چنانچه شدت وضعیت به میزان موج سوم باشد، بیمارستان دهدشت جوابگو نیست.

رئیس شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه با بیان اینكه تعداد نمونه ها افزایش یافته و ممكن است جوابدهی ها با یك هفته تأخیر انجام شود، تصریح كرد: رنگ بندی ها ملاك درستی برای اعمال محدودیت ها در سطح شهرستان نیست و ضرورت دارد باتوجه به شرایط موجود شهرستان تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینكه هر آنچه كه لازم بود گفته شده و هیچ حرفی برای گفتن باقی نمانده است، خاطرنشان كرد: اجرای درست و به موقع مصوبات بسیار مهم است و چنانچه گرفتار موج چهارم شویم فاجعه تمام عیار اتفاق می افتد و تمامی كنترل ها بی اثر می شوند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۳۶ - ۱۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱