دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

خدمات به 350 بیمار مبتلا به اتیسم در چهارمحال و بختیاری+ فیلم
 
مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات به 350 بیمار مبتلا به اوتیسم در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
ارائه خدمات به 350 بیمار مبتلا به اتیسم + فیلمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری گفت: اوتیسم عارضه عصبی پیچیده ای است كه شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت های زبانی و مهارت های ارتباطی می شود، این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور كامل قابل تشخیص است و این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین كودك این عارضه را شناسایی كنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان كودك را به مدرسه فرستاد ومهارت های زیادی را به او آموخت.

وی افزود: با توجه به اینكه اتیسم و عوارض آن هنوز هم در برخی نقاط جهان كمتر شناخته شده و از طرفی اختلالی رو به رشد است، آگاهی بخشی در مورد علائم بیماری، تشخیص، آموزش و كمك به خانواده بیماران ضروری است.

مدیركل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت مركز آموزش و توانبخشی اتیسم شهركرد به عنوان چهارمین مركز با این عنوان در كشور، گفت: این مركز به عنوان تنها مركز فعال در استان، با كادری تخصصی خدمات كار درمانی ذهنی و روانی، گفتار درمانی تخصصی و رواندرمانی را برا ی مبتلایان به این بیماری پیگیری می كند.

عسگری افزود: برنامه های درمانی این گروه شامل كاردرمانی، گفتار درمانی، مهارت های شناختی، مهارت های حركتی، مهارت های خودیاری، مهارت های حرفه آموزی و آموزش های پیش از دبستان می باشد.

دوم آوریل (سیزدهم فروردین) به منظور افزایش آگاهی عمومی، كمك به افراد مبتلا به اتیسم و ایجاد انگیزه و استفاده از نهایت توان و قابلیت این افراد، روز جهانی اتیسم نامگذاری شده است.

{$sepehr_media_6239081_400_300}
دانلود
   تاریخ: ۱۷:۱۷ - ۱۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱