دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

غربالگری و شناسایی مسافران خارجی كه ناقل بیماری كرونا هستند
 
غربالگری و شناسایی مسافران خارجی كه ناقل بیماری كرونا هستند
از 25 اسفند تا كنون 2 هزار 700 مسافر خارجی در فرودگاههای شیراز و لارستان به لحاظ علایم كرونا غربالگری شدند.
تابناك فارس به نقل از صدا و سیما: دكتر فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر كشور گفت: بنابر مصوبه 59 ستاد ملی مبارزه وكنترل مدیریت بیمارانی كرونا، كنترل مبادی ورودی كشور هم از شناسایی و غربالگری بیماران ناقل كرونا كه از خارج وارد كشور می شوند بر عهده جمعیت هلال احمر كشور گذاشته شده است.
وی افزود:هلال احمر كشور با كمك وزارت بهداشت در 19 مرز هوایی، 11 مرززمینی و 3 مرز دریایی كارشناسان خود را مستقر كرده است تا از همه مسافرانی كه از خارج وارد كشور می شود تست های كرونا گرفته شود.
وی افزود از 25 اسفند تا كنون. 74 هزار مسافر ورودی، كنترل شده اند، 14 هزار تست فوری، 7 هزار تست پی، سی، آر، انجام شده كه تعدادی مسافر كه دچار این بیماری خارج از كشور شده آند در مرز های ورودی كشور شناسایی شده اند.
درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس هم گفت: این طرح در دو فرود گاه بین المللی شیراز و لارستان هم در حال اجراست و تا پایان فروردین هم اجرا می شود و امكان تمدید هم وجود دارد.
درویشی افزود: تا كنون همه مسافران پرواز های خارجی از مبادی ورودی این دو فرودگاه غربالگری شده اندو حدود 2700 مسافر طی این سه هفته مورد غربالگری و كنترل قرار گرفته اند.

{$sepehr_media_688862_400_300}
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۵:۲۲ - ۱۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹