دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی 300 كودك مبتلا به اختلال اوتیسم در كرمانشاه
 
كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه از شناسایی 300 كودك مبتلا به اختلال اوتیسم در استان كرمانشاه خبر داد.
شناسایی 300 كودك مبتلا به اختلال اوتیسم در كرمانشاه كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه از شناسایی 300 كودك مبتلا به اختلال اوتیسم در استان كرمانشاه خبر داد.

فرحناز محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز جهانی آگاه سازی اوتیسم اظهار كرد: این عارضه عصبی شامل اختلال در تعاملات اجتماعی و مهارت های زبانی و ارتباطی است.

وی افزود: اوتیسم اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شكل گیری سیستم عصبی است.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: اوتیسم باعث اختلال در پردازش اطلاعات و ادراك می شود و بر شكل گیری تعامل اجتماعی، ارتباط گیری و رفتارهای انسانی اثر می گذارد.

وی ادامه داد: علائم اوتیسم كه تا پیش از سه سالگی آشكار می شوند در سه عرصه مناسبات اجتماعی با اطرافیان، شكل ارتباط گیری و تكرار رفتارهای كلیشه ای و ماشینی قابل مشاهده است.

محمدی به فعالیت مراكز آموزش و توانبخشی اتیسم در استان كرمانشاه اشاره و تصریح كرد: تاكنون 300 كودك مبتلا به اختلال اتیسم در استان كرمانشاه شناسایی شده است كه از این تعداد 50 كودك در مراكز آموزشی حمایتی روزانه و مابقی از طریق حمایت های مددكاری از خدمات بهزیستی استان بهرمند می شوند.

وی خاطرنشان كرد: خانواده ها با شناخت درست از مشكلات ارتباطی كودكان و تشخیص به هنگام اختلال اوتیسم بتوانند در جهت رشد و تكامل این گروه از كودكان در مراكز حمایتی و آموزشی تحت نظارت بهزیستی گام بردارند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۵۱ - ۱۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶