دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

ساماندهی 700 كودك كار و خیابان تهران در سال 99
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از ساماندهی حدود 700 كودك كار و خیابان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد از كودكان كار و خیابان غیرایرانی هستند.
ساماندهی 700 كودك كار و خیابان تهران در سال 99

ساماندهی 700 كودك كار و خیابان تهران در سال 99 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از ساماندهی حدود 700 كودك كار و خیابان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد از كودكان كار و خیابان غیرایرانی هستند.

اعتمادآنلاین| مهدی خانكه با اشاره به طرح ساماندهی كودكان كار و خیابان بیان كرد: سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی با تمام سازمان های مرتبط همچون اداره امور اتباع، شهرداری، استانداری و ... همكار و همراه است و به دلیل اینكه شهرداری مادرِ شهر است در این زمینه دو مركز بهاران را در اختیار ما قرار داد و در زمینه ساماندهی كودكان كار از این جهت همكارِ ماست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما از نظر تخصصی سازمان بهزیستی به عنوان تنها مرجع تخصصی حضور در معضلات اجتماعی فعالیت می كند و سایر سازمان ها از جمله شهرداری به ما كمك می كنند.

خانكه با بیان اینكه طرح ساماندهی كودكان كار و خیابان از شهریور ماه اجرا شده است، افزود: در سال 99 حدود 700 كودك خیابانی ساماندهی شدند و در زمینه توانمندسازی، شناسایی خانواده و فرآیندهای مددكاری و ... فعالیتهایی انجام شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینكه این طرح همچنان ادامه دارد، یادآور شد: تاكید ما در این طرح بیشتر بر روی كودكان زیر 7 سال است.

خانكه تصریح كرد: طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ما پیگیر این موضوع هستیم و اجرای طرح به صورت همیشگی است.

به گفته خانكه، بیش از 70 درصد از كودكان كار و خیابان غیرایرانی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح ساماندهی كودكان كار و خیابان در ایام نوروز سال 1400 گفت: اوج پیك حضور كودكان خیابانی در اسفندماه بود و اكنون آمارها فروكش كرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینكه پولی كه مردم به كودكان كار و خیابان می دهند به جیب این كودكان نمی رود، در این راستا از مردم خواست تا به این كودكان پولی ندهند.

وی ادامه داد: اكنون ساختار كمیته امداد، سازمان بهزیستی و ساختارهای حمایتی و سمنهای فعال را داریم، مردم می توانند در این زمینه به سمنها كمك كنند و هزینه ای كه قصد دارند به كودكان كار و خیابان بدهند را به این سمنها یا كمیته امداد و یا سازمان بهزیستی بپردازند. مردم باید یاد بگیرند كه به این كودكان پولی ندهند زیرا این پول به جیب این كودكان نمی رود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران تاكید كرد: جای كودكان بر سر خیابانها نیست و از آنها سوء استفاده می شود و كودكی شان از دست می رود، لذا اگر مردم به كودكان كار و خیابان پولی ندهند این فعالیت نیز از بین می رود.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲