دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

وام ودیعه مسكن به 191 هزار مستاجر پرداخت شد
 
مدیركل دفتر اقتصاد مسكن از مشاركت 355 هزار مستاجر در طرح وام ودیعه مسكن خبر داد و گفت: وام ودیعه مسكن تاكنون به 191 هزار مستاجر معادل 3.9 هزار میلیاردتومان، پرداخت شد.
پایگاه اطلاع رسانی دولت: وام ودیعه مسكن به 191 هزار مستاجر پرداخت شد



مدیركل دفتر اقتصاد مسكن از مشاركت 355 هزار مستاجر در طرح وام ودیعه مسكن خبر داد و گفت: وام ودیعه مسكن تاكنون به 191 هزار مستاجر معادل 3.9 هزار میلیاردتومان، پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی مدیركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی، در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، تازه ترین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسكن را به متقاضیان واجد شرایط اعلام كرد.

مدیركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینكه پرداخت وام ودیعه مسكن تا پایان بهمن ماه به متقاضیان ادامه خواهد یافت، گفت: با آغاز به كار پرداخت وام ودیعه مسكن حدود 920 هزار نفر ثبت نام كردند كه 828 هزار نفر حائزشرایط شناخته شدند. تعدادی نیز به دلیل كامل نبودن استعلام های لازم و همچنین نداشتن مدارك مستدل از دریافت وام ودیعه مسكن، جا ماندند.

اصلانی ادامه داد: در حال حاضر كسانی كه بانك خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسكن انتخاب كردند 355 هزار نفر هستند و این افراد نیز با پیامك هایی كه از سوی وزارت راه و شهرسازی به آنها اعلام شد به بانك ها برای دریافت وام مراجعه كردند.

به گفته وی، از حدود 355 هزار نفری كه بانك را برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسكن انتخاب كردند، حدود 230 هزار نفر در بانك ها تشكیل پرونده دادند و 191 هزار نفر نیز وام ودیعه مسكن را دریافت كردند كه مجموع رقم پرداخت شده طبق تازه ترین آمار، 3.9 هزار میلیاردتومان است.

مدیركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسكن برای تهران 50 میلیون تومان و برای سایر شهرها به ترتیب 30 تا 15 میلیون تومان به ازای هر خانوار مستاجر واجد شرایط است.

وی در خصوص ویژگی ها و شرایط دریافت وام، توضیح داد: برای افراد تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی داشتن اجاره نامه همراه با كد رهگیری حذف شده است و تنها معرفی نامه سازمان بهزیستی و كمیته امداد كفایت می كند. بقیه افراد باید برای اجاره نامه های خود كد رهگیری دریافت كنند و در عین حال باید وثایق بانكی را نیز به بانك ارایه بدهند.

اصلانی ادامه داد: هم اكنون برای پرداخت وام ودیعه مسكن سابقه داشتن چك برگشتی بررسی نمی شود و برای افراد كم درآمد تحت پوشش كمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز ارایه گواهی سهام عدالت كافی است.

مدیركل دفتر اقتصاد مسكن با اشاره به اینكه رویكرد سیستم بانكی، همراهی با مردم در پرداخت تسهیلات اجاره مسكن بوده است، در بیان استقبال كم مردم از اجرای این طرح گفت: خیلی از مردم پیامك های ارسالی را ندیده و یا بی توجه به آن بودند. در عین حال با توجه به اینكه یكی از شروط داشتن كد رهگیری بود و تعدادی از مستاجران كد رهگیری نداشتند عملا از دریافت این تسهیلات جاماندند. در عین حال یكی از شروط مهم پرداخت این وام توسط سیستم بانكی ارایه گواهی درآمدی توسط مستاجران است كه به دلیل نداشتن این گواهی، بخش عمده دیگری نیز عملا این امكان را نیافتند.

گفتنی است، با توجه به مشكلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی كشور ناشی از شیوع ویروس كرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه و یكمین جلسه ستاد ملی مدیریت كرونا در تاریخ 13 دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسكن­ تا پایان بهمن 1399 تمدید شده است.
منبع خبر:
رادیو اقتصاد
   تاریخ: ۰۸:۳۹ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷