دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

136 فرد دارای اختلال اوتیسم تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند
 
قزوین – ایرنا – مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: 136 فرد دارای اختلال اوتیسم از سن چهار تا 39 سال تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.
136 فرد دارای اختلال اوتیسم تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند قزوین – ایرنا – مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: 136 فرد دارای اختلال اوتیسم از سن چهار تا 39 سال تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز شنبه در حاشیه بازدید از مركز اوتیسم استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهمترین خدمات ارایه شده به افراد دارای اختلال اوتیسم، اظهار داشت: یك مركز آموزشی و توانبخشی روزانه اوتیسم در استان قزوین با ظرفیت 50 نفر فعال است كه به كودكان دارای این اختلال به صورت یارانه ای خدمات ارایه می كند.

وی افزود: این مركز توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با كسب مجوز از سازمان بهزیستی تاسیس شده است و افراد دارای اختلال اوتیسم واجد شرایط در ساعاتی مشخص از خدمات توانبخشی آن بهره می برند.

این مسوول گفت: متخصصان در این مركز بر فرد معلول و مشكلات او با بهره گیری از تجهیزات كامل توانبخشی از طریق ارزیابی، هدفگذاری فردی و طراحی برنامه درمانی و آموزشی تمركز كرده و شخص معلول را به استقلال نسبی می رسانند و برای مشاركت اجتماعی آماده می كنند.

این مسوول گفت: سازمان بهزیستی جهت حمایت از خانواده های دهك پایین درآمدی و ترغیب آنها برای حضور در این مراكز، كمك هزینه آموزشی تحت عنوان یارانه به مبلغ 800 هزار تومان را به این مركز پرداخت می كند.

وارثی اضافه كرد: طرح غربالگری اوتیسم همزمان با اجرای كشوری در استان قزوین از طریق هماهنگی با مركز اوتیسم سینا اجرا می شود كه از سال 95 تا به امروز حدود 42 نفر مشمول این طرح شده اند.

وی اظهار داشت: افراد دارای اختلال اوتیسم از سایر خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان مانند كمك هزینه معیشت و مستمری، كمك هزینه های درمانی معاش، دفترچه درمان و وسایل كمك توانبخشی براساس دستورالعمل های سازمان استفاده می كنند.

اختلال طیف اوتیسم بیشتر یك اختلال نورولوژیكی است كه در سال های اولیه رشد كودك نمایان می شود. این اختلال در بیماران اوتیستیك باعث می شود كه مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت های ارتباطی به درستی عمل كند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به طور اجتماعی می شود.

كودكان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط كلامی و غیركلامی، مهارت های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت های سرگرم كننده و بازی دارای مشكل هستند.

برچسب ها
- ایرنا
- استان قزوین
- اوتیسم
- مهدكودك
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۵ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲