دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

واكسینه شدن صد درصدی پرسنل و سالمندان مراكز بهزیستی گیلان در مقابل كویید-19
 
مدیركل بهزیستی گیلان، از تلقیح واكسن به 790 توانخواه بالای 60 سال و 311 نفر از پرسنل مراكز نگهداری بهزیستی خبر داد و یادآور شد: فرایند واكسیناسیون در فاز نخست صد درصد انجام شده است.
واكسینه شدن صد درصدی پرسنل و سالمندان مراكز بهزیستی گیلان در مقابل كویید-19 حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت واكسیناسیون سالمندان مراكز نگهداری بهزیستی استان گیلان در مقابل كووید-19، اظهار كرد: فاز نخست واكسیناسیون 21 اسفندماه آغاز شد و تا 8 فروردین ادامه داشت.

وی سالمندان بالای 60 سال مقیم مراكز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی تحت نظارت بهزیستی را جامعه هدف دریافت واكسن كرونا دانست و افزود: پرسنل مراكز اقامتی سالمندان نیز در همین مرحله در برابر این بیماری واكسینه شدند.

مدیركل بهزیستی گیلان متذكر شد: در فاز نخست 1101 دوز واكسن كووید-19 به مددجویان و پرسنل مراكز توانبخشی و مراقبتی اختصاص پیدا كرد.

نحوی نژاد، از تلقیح واكسن به 790 توانخواه بالای 60 سال و 311 نفر از پرسنل مراكز نگهداری بهزیستی خبر داد و عنوان كرد: فرایند واكسیناسیون در فاز نخست صد درصد انجام شده است.

وی با اشاره به انجام فرایند تزریق واكسن در 12 شهرستان و 28 مركز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان، خاطرنشان كرد: 15 مركز ویژه نگهداری سالمندان و 13 مركز به انواع دیگر اختلالات ذهنی، روانی، جسمی و حركتی اختصاص دارد.

مدیركل بهزیستی گیلان، با بیان اینكه تلقیح واكسن منوط به رضایت خود سالمندان یا قیم قانونی آنان انجام شده است، تاكید كرد: سالمندانی كه به واسطه حساسیت بسیار شدید به واكسن یا وضعیت های تهدیدكننده حیات غیر قابل علاج، واجد شرایط واكسیناسیون نبودند، واكسن دریافت نكرده اند.

نحوی نژاد، واكسن تزریق شده را از نوع «اسپوتنیك.وی» دانست و تصریح كرد: مقرر شده دوز دوم واكسن چهار هفته پس از تزریق دوز نخست تلقیح شود.

وی با بیان اینكه سالمندان به واسطه برخورداری از سطح پایین تر عملكرد سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر كرونا هستند، اضافه كرد: این بیماری در سالمندان پیامدها و عوارض جبران پذیر و احیانا جبران ناپذیر به مراتب بیشتری نسبت به سایر سنین دارد.

مدیركل بهزیستی گیلان، سایر توانخواهان مراكز توانبخشی - مراقبتی شامل بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی و حركتی و كم توانان ذهنی را اولویت های بعدی واكسیناسیون در مقابل كووید-19 دانست و یادآور شد: به دنبال تعاملات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان بهزیستی و نیز همكاری و همراهی دانشگاه علوم پزشكی گیلان با اداره كل بهزیستی استان امید می رود در فازهای بعدی، شاهد واكسینه شدن كلیه مددجویان مراكز اقامتی شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی باشیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹