دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سیر بستری بیماران كرونا در كیش حدود 2 برابر افزایش یافت
 
كیش - ایرنا - رییس بیمارستان كیش گفت: سیر بستری بیماران كرونا در این جزیره در دهه اول فروردین 1400 به 17.5 درصد رسیده كه نسبت به هشت درصد اسفند سال گذشته حدود 2 برابر رشد دارد.
سیر بستری بیماران كرونا در كیش حدود 2 برابر افزایش یافت كیش - ایرنا - رییس بیمارستان كیش گفت: سیر بستری بیماران كرونا در این جزیره در دهه اول فروردین 1400 به 17.5 درصد رسیده كه نسبت به هشت درصد اسفند سال گذشته حدود 2 برابر رشد دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی نادعلی نژاد روز شنبه در گفت و گوی خبری با بیان اینكه انتظار می رود در روزهای آینده این رقم افزایش داشته باشد اظهار داشت: از ابتدای سال تا كنون 545 تست كرونا (PCR) گرفته شد كه در نتیجه آن 87 نفر مبتلا شناسایی شده است.

وی افزود: بیمارستان كیش در این مدت روزانه حدود 100 بیمار مشكوك ابتلا به بیماری كووید 19 را پذیرش كرده است كه كادر درمان پس از معاینه افراد مشكوك، بنا به تشخیص پزشك تست PCR از آنان گرفته و در صورت لزوم، و بسته به نوع و شدت ابتلا، بستری شده و یا روش های درمان بیماری آغاز می شود.

نادعلی نژاد اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها، تمهیدات لازم از جمله سخت تر شدن نظارت ها و محدودیت ها اعمال در نظر گرفته شده، تمامی افراد با كوچك ترین علائم، بدون ساده انگاری و ارتباط و سرایت به جامعه موظف به انجام تست كرونا هستند و باید به درمان و قرنطینه ی فوری بپردازند.

بیمارستان كیش به بیش از هشت هزار نفر ارایه خدمت كرد

رییس بیمارستان كیش در این مدت خدمات درمانی با هدف نظارت دقیق و كامل ترتفكیك شد افزود: بر این اساس آمارهای روزانه از اواخر اسفند تاكنون، هر روز نزدیك به 600 معاینه در قسمت های مختلف انجام شده كه در مجموع هشت هزار و هشتاد نفر مراجعه و خدمات دریافت كرده اند.

نادعلی نژاد اظهار داشت: ارایه بیش از سه هزار و 500 خدمت سرپایی و سرم تراپی، 16 هزار خدمت پاراكلینیك، فیزیوتراپی و داروخانه ای در مراكز بیمارستان و كلینیك امام علی از دیگر خدمات انجام شده در این مدت است.

فعالیت بیمارستان كیش از سال 1372 آغاز شد و تا كنون در سه فاز اجرایی توسعه یافته و دارای 64 تخت بیمارستانی است.

این بیمارستان در جزیره كیش با هدف ارایه خدمت به بومیان و ساكنین و گردشگران تاسیس شده و از سال 1392 هدف و رویكرد بیمارستان به سمت گردشگری سلامت با توجه به پتانسیل های بالقوه این جزیره معطوف شده است.

تا كنون بیش از سه هزار و 500 بیمار مبتلا به ویروس كرونا در این جزیره شناسایی شده و بر اساس اخرین وضعیت اعلامی ستاد ملی كرونا، وضعیت شیوع ویروس كرونا در كیش نارنجی است.

جزیره كیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 كیلومتر مربع مساحت در 18 كیلومتری كرانه جنوبی ایران واقع شده است كه در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاكنون به دلیل موقعیت استراتژیك، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یكی از مطرح ترین مناطق آزاد كشور محسوب می شود.

برچسب ها
- كرونا
- ویروس كرونا
- كیش
- جزیره كیش
- هرمزگان
- بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
- مدیریت استانی كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۵ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵