دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

نقاط ناامن شهر برای زنان را به 137 اعلام كنید!
 
مدیركل امور زنان شهرداری تهران از ایجاد امكان گزارش نقاط ناامن در شهر تهران از طریق سامانه 137 در راستای طرح «شهر امن زنان» خبر داد!
نقاط ناامن شهر برای زنان را به 137 اعلام كنید!
مدیركل امور زنان شهرداری تهران از ایجاد امكان گزارش نقاط ناامن در شهر تهران از طریق سامانه 137 در راستای طرح "شهر امن زنان" خبر داد! - اخبار اجتماعی -
زهرا بهروزآذر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برنامه های سال جاری برای زنان در شهر تهران اظهار كرد: برای سال جاری 2 كار مهم در نظر داریم كه یكی از آنها شهر امن زنان است زیرا باید میزان نفوذ این طرح را بین شهروندان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: كد 4 سامانه 137 را به موضوع امنیت زنان اختصاص داده ایم و همانطور كه شهروندان می توانند طی تماس با این سامانه مشكلات شهری را اعلام می كنند، می توانند وجود ناامنی در هر قسمت از شهر را هم ثبت كنند؛ شهرداری تا حد ممكن برای رفع اشكالاتی كه موجب بروز احساس ناامنی در زنان می شود، از جمله محصور كردن فضاهای بی دفاع، رفع تاریكی در پارك ها یا معابری كه در اختیار شهرداری است، اقدام می كند.

مدیركل امور زنان شهرداری تهران تصریح كرد: بیشترین اتفاقی كه در این طرح باید رخ دهد این است كه بتوانیم نقاط را درست شناسایی كنیم كه هیچكس جز مردم به درستی از آنها اطلاع ندارد بنابراین شهروندان باید مطلع باشند كه شهرداری برای رفع ناامنی ها اقدام كرده و اگر جایی احساس ناامنی دارند، اعلام كنند تا نسبت به حل آن اقدام شود.

وی افزود: این طرح به تازگی ایجاد شده و باید باگ های آن را شناسایی كنیم و دو ماه است كه مردم طی تماس با 137 متوجه می شوند كه گزینه برای ثبت گزارش ناامنی در نقاط مختلف شهر وجود دارد البته هنوز به مرحله دریافت پیشنهاد از شهروندان نرسیده ایم اما به طور حتم می توانیم آن را اضافه كنیم.

بهروز آذر تصریح كرد: كل طرح قرار بود به صورت حضوری باشد و طی گفت وگو با مردم در سراهای محله نقاط ناایمن را شناسایی كنیم اما كرونا برایمان محدودیت ایجاد كرد با این حال در تلاش هستیم از بستر سامانه 137 این مسیر را پیش ببریم.

دوره های اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار در گیلان برگزار می شود
آغاز اجرای طرح "ارتقای امنیت حضور زنان و خانواده ها " در محله های تهران
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۲۰ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶