دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

غربالگری بیش از 95 درصد از جمعیت شهرستان اهر
 
فرمانده سپاه ناحیه اهر از غربالگری بیش از 95 درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
غربالگری بیش از 95 درصد از جمعیت شهرستان اهر سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت وگو با ایسنا، گفت: این شهرستان در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، جزو شهرهای اول استان بوده است، به طوری كه توانستیم بیشترین مورد بیماران را شناسایی و نسبت به درمان آن ها اقدام كنیم.

وی افزود: در راستای غربالگری كرونا در شهرستان اهر، چندین مرحله طرح غربالگری داشتیم كه مهم ترین و جامع ترین این طرح ها، طرح حاج قاسم سلیمانی است كه با تشكیل 962 تیم رصد و رهگیری به صورت غربالگری خانه به خانه و سفیران سلامت انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای این طرح، 115 تیم دونفره مراقبتی كه بیشتر با همكاری كادر درمانی بود و 135 تیم حمایتی دو نفره و 64 تیم نظارتی این طرح اجرا شده و تا پایان سالجاری و ریشه كنی كرونا، با قدرت توسط تیم های مراقبتی، رصد و رهگیری و پیگیری ادامه خواهد داشت.

سرهنگ موسی صفی افزود: سپاه ناحیه اهر و بسیج با همكاری شبكه بهداشت و درمان این شهرستان از اولین روزهای اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی تاكنون بیش از 130 هزار نفر را غربالگری كرده اند و اكنون تنها كمتر از پنج درصد جمعیت باقی مانده كه به زودی غربالگری آن ها نیز به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این كه افراد غربالگری شده توسط سفیران سلامت با ارتباط تلفنی پیگیر سلامتی این عزیزان هستند، گفت: با گذشت بیش از یكسال از شیوع بیماری منحوس كرونا، سپاه ناحیه اهر و بسیج از اولین روزهای درگیری با كرونا در كنار مردم و كادر درمانی نقش خود را به درستی انجام داده و با تشكیل كارگاه های خانگی كوچك حتی زمانی كه كادر درمانی در تهیه ماسك و گان پزشكی مشكل داشتند، بسیج سازندگی و گروه های جهادی در كارگاه ها و حتی خانه های خود با تمام داشته ها وارد عمل شدند و طی سه ماه اول شیوع كرونا تمام ملزومات بهداشتی از جمله روپوش، ماسك، گان پزشكی و .. را تهیه و در اختیار كادر درمانی و نیازمندان قرار داده اند.

وی از توزیع حدود 10000 بسته های حمایتی رزمایش ها و مناسبت های مختلف بین اقشار آسیب پذیر، بیماران كرونایی و افرادی كه به خاطر این بیماری آسیب دیده اند در ایام و بازه های مختلف زمانی خبر داد و گفت: بیشتر این بسته های حمایتی در حاشیه شهر و روستاهای محروم این شهرستان توزیع شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در خصوص عملكرد سال گذشته سپاه ناحیه اهر نیز افزود: با تعاملی كه بین مسئولان شهرستانی داریم، تمامی برنامه ها به خصوص در بعد مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی در سال 99 كارهای موثری از جمله ساخت و بهره برداری از 14خانه محروم با همكاری بهزیستی و كمیته امداد، دو مورد همكاری با شهرداری و خیران در خاكبرداری و مسیرگشایی خیابان بعثت كه سال ها با مشكل دفع آب های سطحی مواجه بودند، انجام داده است.

وی ادامه داد: هم چنین در این راستا می توان به اجرای چندین طرح در منطقه محروم شیله بران شامل پوشش سقف كانال آب، ایجاد بوستان غدیر و محوطه سازی مسجد این منطقه با هماهنگی شهرداری و هیئت امنای این محله اشاره كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۰۸ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱