دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی 80 بیمارمبتلا به اوتیسم در استان
 
تاكنون 80 بیمار مبتلا به بیماری اوتسیم در كهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
شناسایی 80 بیمارمبتلا به اوتیسم در استانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كهگیلویه و بویراحمد، مدیر كل بهزیستی این استان گفت: تاكنون 80 مبتلا به بیماری اوتیسم در كهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده كه از این تعداد 50 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
مرادی با بیان اینكه 2 مركز در گچساران و یك مركز در یاسوج كار خدمات رسانی به این بیماران را انجام می دهند افزود: راه اندازی مركز سوم در استان ضروری است.

وی بیان كرد: به همین منظور راه اندازی یك مركز در دهدشت برای خدمات رسانی به این بیماری در حال پیگیری است.

مرادی با اشاره به اینكه گفتار درمانی، مشاوره، روان درمانی، برگزاری كلاس های آموزشی و سرگرمی از جمله خدماتی است كه به این بیماران ارائه می شود اضافه كرد: به ازای هر بیمار اوتیسمی 800 هزار تومان یارانه به مراكز درمان این بیماران داده می شود.

مدیر كل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور كامل قابل تشخیص است گفت: بیماری اوتیسم یك عارضه عصبی پیچیده است كه شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت های زبانی و مهارت های ارتباطی می شود.
مرادی اضاه كرد: این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین كودك این عارضه را شناسایی و درمان كنند كودك مهارت های زیادی را فرا می گیرد.
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴