دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

خانواده ها در شرایط كرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند
 
كرج - ایرنا - رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با بیان اینكه طرح های مختلف مشاوره در بستر شبكه شاد اجرایی شده است، گفت: خانواده ها و دانش آموزان توجه به برنامه های مشاوره مدارس را در شرایط كرونایی جدی بگیرند.
خانواده ها در شرایط كرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند كرج - ایرنا - رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با بیان اینكه طرح های مختلف مشاوره در بستر شبكه شاد اجرایی شده است، گفت: خانواده ها و دانش آموزان توجه به برنامه های مشاوره مدارس را در شرایط كرونایی جدی بگیرند.

علی رحمانی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا رویكرد این طرح ها را تربیتی – پیشگیرانه دانست و افزود: طرح صدای مشاور و پیام مشاوربرای ارائه مشاوره های لازم به منظور كاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش آموزان و اولیا اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در ایامی كه به دلیل كنترل بیماری كرونا مدارس تعطیل شده است، برای پاسخگویی به سووالات اولیا و دانش آموزان درحوزه مشاوره تحصیلی ،تربیتی، پیشگیری از مشكلات روانی و اجتماعی طرح پیام و صدای مشاور با كارشناسان متخصص در سطح مراكز و هسته های مشاوره استان فعال شده است.

رحمانی ادامه داد: طرح پیام مشاور با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشكلات روانی و اجتماعی (اضطراب، استرس) در دانش آموزان با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش آموزان آموزشگاه مربوطه تشكیل شده است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش البرز تصریح كرد: صدای مشاور هم برای مشاوره تحصیلی، تربیتی ، كاهش استرس های اجتماعی دانش آموزان و خانواده ها ارائه خدمت می كند.

رحمانی اضافه كرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) نیز با رویكرد پیشگیری از بروز آسیب در كودكان و نوجوانان درحال اجرا است؛ این طرح به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می شود.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش البرز عنوان كرد: اكنون طرح نماد به صورت پایلوت در مدارس شهرستان نظرآباد و در چند واحد آموزشی ناحیه سه كرج در حال اجرا است.

وی با بیان اینكه محوری ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی ، ارتقا و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح نماد است، یادآورشد: طرح نماد می تواند دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور كند.

رحمانی تاكید كرد: این طرح از آنجایی كه به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و موثر درخصوص مداخلات و آسیب های اجتماعی دانش آموازن به ویژه دانش آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه ای است.

استان البرز دارای 500 مشاور و 473 هزار دانش آموز است.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- مدارس
- ویروس كرونا
- مشاوره
- البرز
- فضای مجازی
- دانش آموزان
پروندهٔ خبری
- آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۴۸ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹