دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

55 درصد «سالمندان» مراكز نگهداری بهزیستی واكسن كرونا دریافت كردند
 
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مصطفی سراج، مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی در شبكه خبر با اشاره به فرآیند واكسیناسیون سالمندان در مراكز نگهداری سازمان بهزیستی، اظهار داشت: از اوایل فروردین كار واكسیناسیون سالمندان شروع شده و بیماران روانی و مزمن تحت واكسیناسیون قرار گرفتند.

وی ادامه داد: 14 هزار نفر از سالمندان و 7 هزار پرسنل در مراكز نگهداری سازمان بهزیستی قرار دارند؛ضمن اینكه در فاز اول، 20 هزار واكسن در اختیار ما قرار گرفت و تا كنون بیش از 10 هزار واكسن تزریق شده و در مجموع 55 درصد سالمندان در مراكز نگهداری این سازمان واكسن را تزریق كرده اند.

مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه كار واكسیناسیون سالمندان در مراكز نگهداری در همه استان ها در حال انجام است، گفت: البته در برخی استان ها این كار به صورت 100 درصد انجام شده؛ مانند استان های گیلان، آذربایجان غربی، كردستان كه بیش از 90 درصد سالمندان در مراكز نگهداری واكسینه شدند.

سراج تصریح كرد: فاصله بین دو دوز تزریق واكسن 28 روز است كه در برخی استان ها مرحله دوم نیز شروع شده؛ ضمن اینكه باید گفت فرآیند واكسیناسیون مقداری كند است؛ چرا كه قرار بود تا پایان اسفند ماه سال گذشته واكسیناسیون كل سالمندان انجام شود، اما اكنون 55 درصد تحقق پیدا كرده است.

وی با اشاره به فرآیند تزریق واكسن به سالمندان در مراكز نگهداری سازمان بهزیستی، ابراز داشت: اخذ رضایت، سوابق پزشكی و نوع بیماری سالمندان مورد توجه قرار می گیرد.

مدیركل مراكز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اضافه كرد: قریب 75 هزار نفر تحت پوشش ما در مراكز اقامتی هستند كه شامل 51 هزار مددجو در مراكز اقامتی و 21 هزار پرسنل می شوند كه امیدواریم واكسیناسیون آنها طی چند ماه آتی انجام شود.

سراج درباره واكسیناسیون سالمندان و معلولان ساكن در منازل، یادآور شد: این افراد نیز در گروه های بعدی دریافت واكسن قرار دارند.

وی در پاسخ به این پرسش كه «آیا خانواده های تحت پوشش می توانند برای دریافت واكسن اقدام كنند؟»، گفت: وزارت بهداشت بر اساس گروه بندی كه انجام داده است این كار را انجام می دهد و در این مرحله نیز سهمیه ای برای ما قائل نشده و در صورت اتخاذ تصمیم اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۲:۴۹ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۵