دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

80 بیمار مبتلا به اوتیسم در كهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
 
یاسوج- ایرنا- مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد گفت: تاكنون 80 بیمار مرد و زن مبتلا به اوتیسم با رده های سنی مختلف در این استان شناسایی شده است.
80 بیمار مبتلا به اوتیسم در كهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد  یاسوج- ایرنا- مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد گفت: تاكنون 80 بیمار مرد و زن مبتلا به اوتیسم با رده های سنی مختلف در این استان شناسایی شده است. 

محسن مرادی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 50 نفر از این تعداد بیمار مبتلا به اوتیسم كهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

وی افزود: یك مركز در شهر یاسوج و 2 مركز در شهر گچساران كار خدمات رسانی به بیماران اوتیسم كهگیلویه و بویراحمد را انجام می دهند.

مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: ایجاد و راه اندازی یك مركز دیگر برای خدمات رسانی به بیماران اوتیسم این استان ضروری است.

مرادی عنوان كرد: بر همین اساس ایجاد و راه اندازی یك مركز در شهر دهدشت برای خدمات رسانی به بیماران اوتیسم كهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری است.

وی ابراز داشت: گفتار درمانی، مشاوره، روان درمانی و برگزاری كلاس های آموزشی و سرگرمی از جمله خدماتی است كه به بیماران اوتیسم كهگیلویه و بویراحمد ارائه می شود.

مدیركل بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد گفت: به ازای هر بیمار اوتیسم این استان ماهانه هشت میلیون ریال یارانه به مراكز درمان آنان پرداخت می شود.

مرادی اظهار داشت: بیماری اوتیسم در سه سال اول زندگی كودك به طور كامل قابل تشخیص است.

وی افزود: این مدت زمان یك دوره طلایی بوده و چنانچه در آن مربیان و والدین این عارضه عصبی را شناسایی و درمان كنند كودك نیز می تواند مهارت های زیادی را فرا گیرد.

مرادی بیان كرد: بیماری اوتیسم یك عارضه عصبی رشدی پیچیده است كه شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت های زبانی و مهارت های ارتباطی می شود.

برچسب ها
- كهگیلویه و بویراحمد
- اوتیسم
- وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی
- یاسوج
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۲۲ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹