دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

227 نفر از سالمندان و كاركنان بهزیستی قزوین مقابل كرونا واكسینه شدند
 
قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 227 نفر از سالمندان و كاركنان مراكز اداره كل بهزیستی استان قزوین تا به امروز مقابل ویروس كرونا واكسینه شده اند.
227 نفر از سالمندان و كاركنان بهزیستی قزوین مقابل كرونا واكسینه شدند قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 227 نفر از سالمندان و كاركنان مراكز اداره كل بهزیستی استان قزوین تا به امروز مقابل ویروس كرونا واكسینه شده اند.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واكسیناسیون در مرحله نخست بر روی 180 سالمند مقیم در مراكز تحت پوشش سازمان و 47 كارمند مراكز بهزیستی استان قزوین انجام شد.

وی با اشاره به ضرورت انجام واكسیناسیون، افزود: به دلیل سرعت بالای سرایت ویروس كرونا در كشور و با توجه به ضرورت تسریع در جلوگیری از ابتلای گروه های پرخطر به این ویروس، عملیات واكسیناسیون در استان قزوین انجام شد.

این مسوول گفت: مرحله اول واكسیناسیون از 20 اسفند سال گذشته برای افراد ساكن در مراكز مراقبتی با اولویت سالمندان و كاركنان این مراكز پس از ابلاغ دستورالعمل های جامع اجرایی شد.

وارثی اضافه كرد: اداره كل بهزیستی استان قزوین ضمن تعامل و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشكی جهت ممانعت از هر گونه خطر احتمالی پس از اعلام آمادگی لازم مراكز و انجام اقدامات پیشگیرانه برای تزریق واكسن مرحله نخست اقدام كرد.

وی اظهار داشت: این استان دارای 25 مركز مراقبتی شبانه روزی و به تفكیك هشت مركز سالمندان، 10 مركز معلولان ذهنی، 2 مركز معلولان جسمی حركتی و پنج مركز مختص بیماران روانی مزمن است كه به تعداد یك هزار و 300 نفر از افراد دارای معلولیت خدمات مراقبتی و توانبخشی ارایه می كند.

مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به اینكه در مدت زمان طی شده، پیامد ناگواری برای سالمندان استان پیش نیامده است، انجام مرحله دوم واكیسناسیون 18 روز بعد از تزریق مرحله نخست صورت خواهد گرفت.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- واكسن
- استان قزوین
- واكسن كرونا
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۹ - ۱۶/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶