دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مراكز فعال اختصاصی اوتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست
 
مدیر كل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر 3مركز آموزشی و توانبخشی اوتیسم در استان فعال است.
مراكز فعال اختصاصی اوتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست سعید فریور در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر 3مركز آموزشی و توانبخشی اوتیسم در استان فعال است و افراد دارای اختلال اوتیسم را تحت پوشش خود قرار داده اند.
وی تصریح كرد: یك مركز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اوتیسم در مركز استان با تعداد 80نفر خدمت گیرنده فعالیت دارد.
فریور با اشاره به اینكه در شمال استان مركزی برای آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال اوتیسم وجود ندارد، خاطر نشان كرد: یك مركز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در مهاباد با 50نفر خدمت گیرنده و یك مركز روزانه نیز دربوكان با 50 نفر خدمت گیرنده فعالیت دارند.
مدیر كل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با تاكید به اینكه مراكز روزانه آموزشی و توانبخشی در 24 شهرستان؛ استان فعال هستند و به افراد معلول خدمات ارائه می دهند، اظهار كرد: اما به دلیل شرایط خاص كودكان اوتیسم مراكز فعال اختصاصی اوتیسم استان پاسخگوی نیاز تمام افراد دارای اختلال اوتیسم نیست.
فریور در خصوص اختلال اوتیسم نیز یاد آور شد: اختلال اوتیسم طیفی از اختلالات رشدی عصبی است كه عمدتا با علایم نقص در مهارت های اجتماعی ، كلامی وغیر كلامی، اصرار بر یكنواختی وعلایق محدود، حركت های چشمی و گسترده دیگری از علایم مشخص می شود كه این علایم در كودكان دارای اوتیسم به شكل و شدت متفاوت مشاهده شده و منجر به تشخیص سطح اختلال اوتیسم می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۹ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵