دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

جزئیات خدمات درمانی به بازنشستگان در بیمارستان های دولتی
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی برای بیمه شده با 65 سال سن و بیشتر در تمامی بیمارستان های دولتی 100 درصد رایگان است.
جزئیات خدمات درمانی به بازنشستگان در بیمارستان های دولتی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی برای بیمه شده با 65 سال سن و بیشتر در تمامی بیمارستان های دولتی 100 درصد رایگان است.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان تحت پوشش، افزود: برای درمان بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان تحت پوشش كه 3 میلیون و 600 هزار نفر می شوند اقدامات خوبی انجام شده و برخی از برنامه ها نیز در سال جاری در دستور كار قرار دارد.

وی گفت: برای درمان بازنشستگان، سهم سازمان تأمین اجتماعی در بیمه تكمیلی به 7 برابر قبل افزایش یافته است. همچنین سقف برخی از اعمال جراحی و خدمات درمانی نیز برای بازنشستگان افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان در بیمارستان های دولتی اشاره كرد و افزود: بسیاری از خدمات را به سمت رایگان شدن پیش می بریم به عنوان مثال در بیمارستان های دولتی شهرستان هایی كه در آنجا بیمارستان ملكی وجود ندارد، درمان كاملاً رایگان است و 100 درصد هزینه های درمانی را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می كند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان هایی كه حتی مركز ملكی نیز داریم مانند تهران و اغلب مراكز استان ها، برای افراد بالای 65 سال سن كه عمدتاً بازنشستگان هستند تمامی هزینه های درمانی آنها در بیمارستان های دولتی رایگان است و بیمه شده هیچ هزینه ای نمی دهد.

سالاری در مورد هزینه وسایل كمك پزشكی نیز گفت: تعرفه هزینه وسایلی كمك پزشكی مانند ارتز و پروتز 10 برابر قیمت قبل شده است و همچنین تعرفه خرید تجهیزات پزشكی و وسایل مورد نیاز بیمه شدگان سن بالا و بازنشستگان به طور میانگین 10 برابر افزایش یافته است تا با قیمت بازار تفاوتی نداشته باشد و بیمه شده بتواند خرید كند و مبلغی از جیب خود نپردازد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۲۸ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹