دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اهم برنامه های مدیریت دانشجویی در سال جدید / برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در اردیبهشت ماه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اهم برنامه های مدیریت دانشجویی در سال جدید / برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در اردیبهشت ماه

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اهم برنامه های این مدیریت در سال جدید، شامل برنامه های ادارات خوابگاه ها، تربیت بدنی، تغذیه، رفاه و مركز مشاوره را اعلام كرد.

اكبر میرجانی اقدم در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه در خصوص برنامه های مهم یك سال آینده اداره خوابگاه های دانشجویی دانشگاه گفت: فاز دوم بازسازی و تجهیز كامل خوابگاه جدید پسران، در ماه های آتی اجرا می شود.

وی افزود: فاز اول مناسب سازی این خوابگاه كه در غرب تهران واقع شده و جایگزین خوابگاه امام حسین پسران دانشجو خواهد شد، پس از رفع موانع و تحویل گرفتن آن طی چهارماه گذشته، با حمایت مالی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت انجام شد، و در فاز دوم كه طی ماه های آتی اجرا می شود، عملیات بازسازی و مناسب سازی طبقات باقیمانده، تكمیل و نسبت به تجهیز كامل خوابگاه، و تكمیل عملیات فنی و راه اندازی سیستم اینترنت این خوابگاه، اقدام خواهد شد.

اقدم، انجام تعمیرات سالیانه و تجهیز و آماده سازی خوابگاه های دانشجویی براساس نیازسنجی خوابگاه ها جهت بازگشایی خوابگاه ها و اسكان حداكثری دانشجویان را از جمله برنامه های ماه های آتی ذكر كرد.

وی در مورد دیگر برنامه های مربوط به خوابگاه ها كه طی ماه های آینده برای رفع نیاز دانشجویان اجرا می شود، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم، آسانسور خوابگاه حضرت زینب (س) دختران دانشجو نصب و راه اندازی می شود، ضمن آنكه طرح تهیه نقشه خطر و ایمنی سازی خوابگاه ها براساس استانداردهای سازمان آتش نشانی، اجرا خواهد شد.

مدیر امور دانشجویی همچنین از بازگشایی محدود خوابگاه ها جهت ارائه خدمات به دانشجویان كارورز همچون سال گذشته خبر داد و همچنین برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه طی اردیبهشت ماه سالجاری كه بصورت مجازی انجام خواهد شد، از دیگر برنامه های مدیریت امور دانشجویی است.

اقدم، از برنامه های اداره رفاه دانشگاه در بخش اعطای وام، نیز گفت: اعطای وام ضروری نیمسال دوم، وام تحصیلی نیمسال دوم ورودی 99 (برای كلیه دانشجویان بجز ورودی 99 قبل از عید پرداخت شده است)، و وام تحصیلی وزارت علوم نیمسال دوم، اعطای وام ودیعه مسكن وهمچنین اعطای بن كتاب، از برنامه های مدیریت امور دانشجویی در سال جاری خواهد بود.

وی افزود: امسال قرارداد تغذیه منعقد می شود، ضمن آنكه سردخانه بهسازی و سامانه كسری بمنظور انجام رزرو غذا در محل ستاد دانشگاه و خوابگاههای دانشجویی راه اندازی می شود.

وی در مورد برنامه های امسال اداره تربیت بدنی نیز اظهار داشت: شركت در مسابقات مجازی منطقه ده در شش رشته، شركت در مسابقات ورزشی مجازی وزارت بهداشت در 10 رشته، و برگزاری مسابقات ورزشی مجازی درون دانشگاهی حداقل در چهار رشته (طبق برنامه پایش عملكرد) را در برنامه اردیبهشت و خردادماه امسال داریم.

اقدم افزود: شركت در دومین دوره بازیهای المپیاد فكری وزارت بهداشت حداقل در شش رشته، جزو برنامه های تابستانی دانشگاه است، و در صورت كنترل شیوع كرونا در كشور و حضور دانشجویان از مهرماه امسال در دانشگاه، در هفتمین دوره مسابقات فوتسال كشوری و در پنجمین دوره المپیاد ورزشهای همگانی دختران و پسران هركدام در شش رشته شركت می كنیم، ضمن آنكه میزبانی مسابقات همگانی منطقه ده حداقل در دو رشته و میزبانی برنامه های آموزش مربیگری حداقل در سه رشته با توجه به درخواست دانشجویان با همكاری فدراسیون های مرتبط را بعهده خواهیم داشت.

مدیر امور دانشجویی، « برگزاری وبینارهای آموزشی با موضوعات مختلف همچون مهارت های زندگی و بهبود كیفیت تحصیلی و ...، تجهیز مركز مشاوره به سامانه مشاوره تلفنی، افزایش برنامه آنلاین و اینترنتی جهت پاسخدهی به سئوال های روانشناختی دانشجویان، تهیه كلیپ های آموزشی در قالب فیلم كوتاه، موشنگرافی، پادكست و اینفوگرافی، تهیه و انتشار گاهنامه روانشناختی مركز مشاوه و ایجاد لینك فیلم های آموزشی در سایت مركز مشاوره دانشجویی با عنوان " سینما و روانشناسی" و تحلیل فیلم » را از برنامه های امسال مركز مشاوره دانشجویی دانشگاه ذكر كرد.

اقدم افزود: تلاش می كنیم تا در سالجاری، بستر تعامل با والدین دانشجویان و طرح مسائل مورد نظر آنان به منظور پیشگیری از مشكلات و آسیبهای اجتماعی، و آموزش والدین در این راستا فراهم شود، و ساز و كارهای لازم برای به اشتراك گذاری دیدگاهها و راه حل ها و تجارب موفقیت آمیز دانشجویان در زمینه های تحصیلی، عاطفی و خانوادگی و ... و كمپین حال خوب و پیشگیری از اعتیاد در سایت مركز مشاوره اجرا می شود.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا از ظرفیت علمی و تخصصی اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان مقطع دكتری در رشته هایی مانند روانشناسی و مشاوره برای همكاری و ارتقای كیفی خدمات مركز مشاوره دانشجویی دانشگاه استفاده كنیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۰:۲۸ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰