دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

بهبودیافتگان اعتیاد وام خوداشتغالی می گیرند
 
افرادی كه یك سال از ترك اعتیاد آن ها می گذرد با شركت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای نسبت به دریافت وام خوداشتغالی اقدام كنند.
بهبودیافتگان اعتیاد وام خوداشتغالی می گیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احسانی ، سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان گفت: 650 میلیون تومان تسهیلات كم بهره با كارمزد چهار درصد به معتادان بهبود یافته استان همدان در سال گذشته پرداخت شده است.

او افزود: پرداخت این میزان تسهیلات بانكی به خلق فرصت های شغلی برای 320 نفر بهبود یافته از اعتیاد كمك كرده تا آن ها دوباره بتوانند با بازگشت به كانون خانواده زندگی را دوباره از سر بگیرند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان یكی از اولویت های بهزیستی را توانمند سازی عنوان و تأكید كرد: افرادی كه یك سال از ترك اعتیاد آن ها می گذرد می توانند با شركت در دوره های آموزشی و دریافت مدرك فنی و حرفه ای نسبت به دریافت وام خوداشتغالی اقدام كنند.

احسانی تصریح كرد: یكسری از دوره های آماده سازی شغلی شامل مهارت های بازاریابی، كسب و كار، بیمه و كارفرمایی توسط بهزیستی برگزار می شود تا برای بهبود یافتگان از اعتیاد متناسب با توانمندی اشتغال ایجاد كند.

او ابراز امیدواری كرد در سال جدید با افزایش جذب اعتبارات حوزه توانمندسازی بتوان فرصت شغلی بیشتری برای بهبود یافتگان ایجاد كرد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان افزود: همچنین در حوزه پیشگیری به عنوان یكی دیگر از اولویت های بهزیستی اجرای طرح های مختلف در نواحی آسیب خیز و حاشیه شهر است كه نمونه آن طرح "پازك" به منظور پیشگیری و مصون سازی كودكان زیر سن دبستان و خانواده های آن ها از اعتیاد است.
   تاریخ: ۰۹:۳۴ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳