دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

5 كارتون ممنوع برای كودكان!
 
براساس تحقیقات جدید روانشناسان كودك ، در این مطلب وب گردی 5 كارتون ممنوعه برای كودكان را بشناسید.
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صداو سیما، ما با بعضی از كارتون هایی كه در این مطلب معرفی شده است خاطره های زیاد و خوبی داریم، اما گاهی اوقات برخی از صحنه های آن ها میتواند تاثیرات مخربی بر روی فرزندانمان داشته باشد. باید مراقب باشیم و نسبت به آنچه یك كارتون یا انیمیشن به فرزندانمان القا میكند آگاهی داشته و در راستای آن تصمیم بگیریم كه آیا فرزندمان میتواند به تماشای آن بنشیند یا نه.
5 كارتون ممنوع!
1- باب اسفنجی
تحقیقی بر روی 60 كودك نشان داد كه تماشای كارتون باب اسفنجی باعث كم شدن توجه و توانایی ذهنی كودكان میشود. دكتر راحیل بریگز میگوید:"تماشای صحنه های سریع فانتزی در كارتون هایی مثل باب اسفنجی باعث میشود كه كودك توانایی خودش را در توجه به مطالب و مسائل معمولی و غیر جذاب از دست بدهد.
5 كارتون ممنوع!

2- لاك پشت های نینجا
این كارتون در همه قسمت هایش سراسر خشونت و درگیری را به نمایش میگذاره و دنیایی سیاه و تاریك را ترسیم میكند كه اصلا برای كودكان مناسب نیست و باعث ایجاد روحیه پرخاشگری در آن ها خواهد شد.

5 كارتون ممنوع!
3- گربه سگ
گربه سگ كه درباره سگ و گربه ای به هم چسبیده هست، كارتونی است با مفاهیمی عجیب و غریب كه در هر قسمت اعمالی مالیخولیایی و بی معنی را به نمایش میگذاره. منتقدان و كارشناسان اعتراض های زیادی به این كارتون وارد كردند و اظهار دارند كه در این كارتون الگو های نامناسبی برای كودكان وجود داره و همچنین مفاهیم اخلاقی در این كارتون زیر پا گذاشته میشود و نظام اخلاقی كودكان را دچار مشكل می كند.
5 كارتون ممنوع!

4- تام و جری
خیلی از ما این كارتون را تماشا كردیم و دوستش داریم. ولی اگر دقت كنیم باید دقیقا بدانیم كه ما از چه چیزی در این كارتون لذت میبریم؟ درسته! از دیدن موش و گربه ای كه مدام با هم درگیر هستند و اعمال سادیستی انجام میدادند! اما به این صحنه ها میخندیدیم. پس اجازه ندهید كودكان هم هم شاهد درگیری های دائم بین این موش و گربه باشند و ذهن لطیف آن ها درگیر آن ها باشد.

5 كارتون ممنوع!
5- اسكوبی دو
هر قسمت این كارتون شخصیت های اصلی درگیر حل معمایی میشوند كه طی آن موجودات وحشتناكی به خرابكاری و ایجاد وحشت مشغول هستند. موجوداتی كه واقعا ترسناك هستند و حتما باعث كابوس های شبانه برای كودكانتان خواهند شد. هرچند در آخر داستان مشخص میشود كه آن ها هم انسان هایی بودند كه ماسك زده بودند، ولی تاثیر آن تصاویر وحشتناك قبلی برای همیشه در ذهن كودك باقی خواهد ماند.
5 كارتون ممنوع!
   تاریخ: ۰۹:۴۹ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۷۹۳