دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

آماده سازی دانشجویان برای زندگی با شرایط بحران پاندمی كرونا
 
سرپرست مركز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ازبرنامه مراكز مشاوره دانشجویی برای آماده سازی دانشجویان برای زندگی در شرایط بحران كرونا و در مرحله دوم زندگی عادی خبرداد.
آماده سازی دانشجویان برای زندگی با شرایط بحران پاندمی كرونا سرپرست مركز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ازبرنامه مراكز مشاوره دانشجویی برای آماده سازی دانشجویان برای زندگی در شرایط بحران كرونا و در مرحله دوم زندگی عادی خبرداد.

مجید صفارنیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه مراكز مشاوره دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: در مرحله اول مراكز مشاوره دانشجویی باید تلاش كنند با كاهش استرس دانشجو، آرام سازی دانشجو، مقابله با بحران پاندمی كرونا در واقع دانشجو را برای زندگی با شرایط بحران آماده كنند.

وی با بیان اینكه مراكز مشاوره دانشجویی تا تیرماه باید برنامه مداخله در بحران خود را با لحاظ كردن شرایط حاضر تدوین و اجرا كنند، ادامه داد: مرحله دوم از مهر سال 1400 آغاز خواهد شد كه امیدواریم تا آن زمان كرونا فروكش كرده و به حداقل خود برسد و مردم زندگی عادی خود را آغاز كنند، در این مرحله تلاش می كنیم دانشجویان را برای زندگی عادی و اثراتی كه كرونا می تواند در زندگی عادی آنها داشته باشد آماده كنیم و میزان سازگاری دانشجویان را با آن زندگی جدید بهتر كنیم.

سرپرست مركز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: به طور حتم پاندمی كرونا تبعات روانشناختی نیز ایجاد كرده است. اگر فردی افسرده باشد، ممكن است خشونت و یا غمگینی وی در دانشگاه افزایش یابد، قطعاً حل مشكلاتی نظیر موارد مذكور نیازمند مداخلات روانشناسی است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۵۳ - ۱۳/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳