دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مناسب سازی 1296 فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور از مناسب سازی هزار و 296 فضای آموزشی در سال 1399 برای دانش آموزان با نیاز های ویژه خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای مهراله رخشانی مهر گفت: در سفر وزیر آموزش وپرورش به استان یزد، 27 طرح آموزشی و ورزشی به صورت متمركز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: 3 طرح آموزشی و ورزشی كه افتتاح شد به دانش آموزان با نیاز های ویژه اختصاص داشت كه از طریق ویدئوكنفرانس و به دستور وزیر آموزش وپرورش گشایش یافت تا دانش آموزان استثنایی بتوانند از این فضا ها بهره مند شوند.

آقای رخشانی مهر افزود: سالن ورزشی كودكان استثنایی یزد با عنوان مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب دارای سالنی با زیربنای هزار و 950 مترمربع و فضای اداری با زیربنای هزار و مترمربع و با اعتبار 42 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی اضافه كرد: آموزشگاه خیّری استثنایی آقای محمدتقی شهوازیان نیز یكی از طرح های افتتاحی امروز است كه دارای زیربنای 3 هزار و 750 مترمربع بوده و دارای 20 كلاس است. برای این مدرسه تجهیزاتی به مبلغ 18 میلیارد ریال صرف شده است.

آقای رخشانی مهر گفت: طرح سوم، تكمیل آموزشگاه كودكان اوتیسیم (زركش) است كه این مدرسه 12 كلاسه با زیربنای هزار و 860 مترمربع دارد و توسط خیر مدرسه ساز احداث شده است البته محوطه سازی و تجهیز مدرسه توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور به مبلغ 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور با اشاره به توجه ویژه به دانش آموزان با نیاز های ویژه گفت: در سال 1399 تعداد هزار و 296 فضای آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در سراسر كشور مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: در سال 1399 تعداد 54 فضای آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان استثنایی در كشور احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شد.
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸