دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه علوم پزشكی ایران به دنبال ایفای نقش مسئولیت اجتماعی
 
با انعقاد تفاهم نامه همكاری با فدراسیون ورزشهای ناشنوایان دانشگاه علوم پزشكی ایران به دنبال ایفای نقش مسئولیت اجتماعی



تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم پزشكی ایران و فدراسیون ورزشهای ناشنوایان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های علمی، آموزشی ، پژوهشی و استفاده از امكانات دو طرف و بهبود و ارتقای سطح سلامتی و توانمندسازی جامعه ناشنوایان منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه،با حضور دكتر مهران تیشه گران، رییس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان و دكتر جلیل كوه پایه زاده رییس و جمعی از اعضای مسئولان دانشكده های پزشكی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی ایران، سه شنبه 17 فروردین این تفاهم نامه همكاری به امضا رسید.
دكتر كوهپایه زاده در این جلسه گفت: ناشنوایی و معلولیت نباید مانعی برای حق حیات در جامعه و مشاركت در فعالیتهای ورزشی، اجتماعی و اقتصادی باشد و انجام طرح های آموزشی و پژوهشی برای رفع مشكلات و آموزش مهارت های زندگی به ناشنوایان می تواند باعث رها سازی ظرفیت این ثروت ملی شود.
وی در ادامه به جایگاه برتر علمی گروه های مرتبط با سلامت و درمان گوش دانشگاه علوم پزشكی ایران در كشور و منطقه اشاره و تصریح كرد: اعضا هیات علمی دانشگاه، در گروه های آموزشی و مراكز پژوهشی مرتبط، آماده اند تا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود، در خدمت توانمند سازی و رفع مشكلات جامعه ارزشمند ناشنوایان كشور باشند.
دكتر تیشه گران نیز در سخنانی با اشاره به سختی ها و مشكلات معیشتی و اجتماعی جامعه بیش از یك میلیون نفری ناشنوایان كشور، علت را نا آگاهی جامعه از پدیده ناشنوایی و مشكل برقراری ارتباط با ناشنوایان و پایین بودن سطح مهارت های زندگی ناشنوایان دانست.
رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در ادامه، خواستار مساعدت دانشگاه علوم پزشكی ایران برای ارائه خدمات پزشكی، فیزیوتراپی و روان شناسی در اردوها و اعزام های تیم های ورزشی این فدراسیون شد.
وی با قدردانی از ایثار كادر بهداشت و درمان كشور در مقابله با پاندمی كووید 19؛ مشاركت علمی، آموزشی و مشاوره ای دانشگاه علوم پزشكی ایران را فرصتی ارزشمند برای این فدراسیون و جامعه ناشنوایان كشور دانست.
در ادامه جلسه دكتر ناصربخت،سرپرست مدیریت هماهنگی مراكز تحقیقات دانشگاه، دكتر محبی معاون پژوهشی گروه گوش و حلق و بینی، خانم دكتر پوربخت مدیر گروه شنوایی شناسی، دكتر مصاحبی نماینده دانشكده پزشكی و دكتر احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه در سخنانی، نیازمندی ها و زمینه های همكاری دانشگاه و فدراسیون ورزشهای ناشنوایان را تشریح كردند.
در پایان تفاهم نامه همكاری دو نهاد به امضا رسید.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۲۹ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲