دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تسریع در اجرای نسخه نویسی الكترونیك به نفع نظام سلامت است
 
همدان-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا همدان با تاكید بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن نسخه نویسی الكترونیك افزود: زودتر عملیاتی شدن این طرح در كشور به نفع مردم، دولت و نظام سلامت كشور است.
تسریع در اجرای نسخه نویسی الكترونیك به نفع نظام سلامت است همدان-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا همدان با تاكید بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن نسخه نویسی الكترونیك افزود: زودتر عملیاتی شدن این طرح در كشور به نفع مردم، دولت و نظام سلامت كشور است.

«رشید حیدری مقدم» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نسخه نویسی الكترونیك یك تحول و خدمت ماندگار در حوزه سلامت برای مردم است و كمك بسیاری در ساماندهی وضعیت سلامت مردم خواهد داشت.

وی اعلام كرد: همدان در این زمینه قدم های چشمگیری برداشته اما لازم است كه كار با سرعت بیشتری پیش رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا همدان با اشاره به ضرورت فراهم كردن زیرساخت های لازم در اجرای طرح نسخ الكترونیك یادآورشد: مشكلات و چالش در تهیه و فراهم آوردن امكانات سخت افزاری باید رفع شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح فراهم است.

حیدری مقدم عنوان كرد: با اجرای نسخه نویسی الكترونیكی فرد هنگام مراجعه به مراكز درمانی و مطب ها دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی ندارد بلكه منشی پزشك با وارد كردن كُدملی بیمار اطلاعات هویتی، بیمه و پرونده سلامت را در لیست مراجعان پزشك قرار می دهد.

وی اظهار داشت: پزشك پس از انطباق اطلاعات بیمار با مشخصات درج شده در سامانه و گرفتن شرح حال و معاینه بیمار بر حسب ضرورت برای بیمار آزمایش، تصویر برداری و یا دارو را در سامانه به صورت الكترونیكی درخواست می كند.

حیدری مقدم ادامه داد: پزشك كد پنج رقمی رهگیری را به بیمار تحویل می دهد و فرد بیمه شده داروی تجویزی را با ارائه كد رهگیری و كد ملی خود از داروخانه یا درمراكز پاراكلینیك خدمت مورد نظر دریافت می كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا همدان یادآور شد: با ارائه این كُد به هر مركز طرف قرارداد با بیمه در هر نقطه از كشور می توان داروی تجویز شده یا آزمایش و تصویربرداری درخواستی پزشك را دریافت كرد.

حیدری مقدم ادامه داد: همكاران بیمه سلامت استان تلاش زیادی در استقرار نسخه نویسی الكترونیكی در استان داشته اند كه منجر به ارتقای رتبه استان در طرح نسخ الكترونیك شده است و از این بابت قدردان زحمات آنها هستیم.

طبق آخرین آمار 150 پزشك عمومی، 162 متخصص و فوق تخصص، 35 دندان پزشك، 181 داروخانه، 52 آزمایشگاه، 40 مركز توانبخشی، 23 پرتوپزشكی، 25 درمانگاه خصوصی و خیریه، 9 درمانگاه خصوصی و 19 بیمارستان طرف قرارداد با اداره كل بیمه سلامت هستند.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی همدان
- همدان
- طرح نسخه الكترونیكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۷ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸