دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مخترعان مدال آور جهانی گنبدكاووس تجلیل شدند
 
گنبدكاووس - ایرنا - سه تن از مخترعان جوان و دانشجوی گنبدكاووس به همراه سرپرست تیم اختراعات ایران كه موفق به كسب مدال طلا و نقره 2 رخداد علمی جهانی شده بودند با حضور رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشكی گلستان، فرماندار ویژه، امام جمعه، رییس خیران سلامت و برخی مسوولان این شهرستان تجلیل شدند.
مخترعان مدال آور جهانی گنبدكاووس تجلیل شدند گنبدكاووس - ایرنا - سه تن از مخترعان جوان و دانشجوی گنبدكاووس به همراه سرپرست تیم اختراعات ایران كه موفق به كسب مدال طلا و نقره 2 رخداد علمی جهانی شده بودند با حضور رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشكی گلستان، فرماندار ویژه، امام جمعه، رییس خیران سلامت و برخی مسوولان این شهرستان تجلیل شدند.

در این مراسم كه روز سه شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه گنبدكاووس برگزار شد، از خانم ها "اژدر دُر، اسماعیل زاده و طالبی" از دانشجویان گنبدی و عضو تیم دانشجویی اختراعات ایران و امیرعباس محمدی كوشكی سرپرست تیم اخترعات ایران كه برخی طرح های نوآورانه آنها در مسابقات جهانی چالش جهانی نوآوری دانشگاه ام آی تی آمریكا و مسابقات بین المللی اخترعات ریاست جمهوری تركیه موفق به كسب مقام شده بود، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند.



سرپرست تیم اختراعات ایران در این مراسم گفت كه برخی طرح های این گروه باعنوان طرح دستگاه هوشمند فشار خون بدون كاف، طرح بیمارستان هوشمند و طرح دستگاه هوشمند تزریقاتی و كنترل بیماران كرونایی برای نخستین بار در چالش جهانی نوآوری دانشگاه ام آی تی آمریكا پذیرش شد و در جایگاه برترین های این چالش قرار گرفت.

امیرعباس محمدی كوشكی افزود: این طرح ها با همكاری دو تیم كه اعضای آن از دانشجویان برخی شهرهای كشور از جمله گنبدكاووس بودند، ارائه شد.

وی اضافه كرد: برخی طرح های تیم اخترعات ایران از جمله دستگاه "ارگونومی دار قالیبافی" خانم مریم اژدر دُر و تیم آنها در پنجمین دوره مسابقات جهانی تركیه كه چهار هزار اختراع از 150 كشور جهان ارائه شده بود، موفق به كسب مدال طلا شد.

محمدی كوشكی گفت: دستگاه دارقالی برای بحث شناسایی افراد مبتلا به كرونا می تواند از طریق نرم افزار مرتبط در هر دقیقه دمای بدن 45 تا 135 نفر را اندازه گیری و اطلاع دهد.

سرپرست تیم اختراعات ایران با تاكید برضرورت حمایت مادی و معنوی از مخترعان جوان، اظهار داشت: مسوولان هر شهرستان و استان باید از ایده های جوانان كه در نهایت منجر به طرح و اختراع می شود، حمایت و پشتیبانی نمایند.



فرماندار ویژه گنبدكاووس نیز دراین مراسم گفت كه كسب مدال طلا و نقره از مسابقات علمی جهانی توسط جوانان ایرانی با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و سنگ اندازی های آنان بر سر راه عزت و سربلندی كشورمان، افتخاری بزرگ برای مردم ایران اسلامی است.

عبدالقدیر كریمی با قدردانی از موفقیت های كسب شده توسط جوانان گنبدی، آمادگی فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان را برای حمایت از طرح های خلاقانه و به تولید رسیدن آنها اعلام كرد.



همچنین رییس دانشگاه علوم پزشكی گلستان نیز در این مراسم گفت: باتوجه به استقرار مركز رشد و نوآوری و خلاقیت در این دانشگاه، از طرح های علمی، پزشكی و دارویی دانشجویان، استاتید و كاركنان حمایت مالی و معنوی می شود.

عبدالرضا فاضل افزود: میزان حمایت مادی و معنوی از طرح ها از زمان مطرح شدن به عنوان ایده تا رسیدن به مرحله تولید و صنعتی سازی با تصویب شورای پژوهش دانشگاه علوم پزشكی انجام می شود.

وی با قدردانی از افخارات كسب شده توسط سه تن از دانشجویان گنبدی در مسابقات جهانی، برلزوم انجام بیشتر فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در استان گلستان تاكید كرد.

برچسب ها
- گنبدكاووس
- دانشجو
- شركت دانش بنیان
- گلستان
- علمی
- اختراع
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۱۹ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۳۲۸