دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

روایت تسنیم از پویشی كه ''غم نان'' را می زداید/ دل های بزرگ و آرزوهای كوچك در حاشیه شهر مشهد
 
گروه استان ها ــ "غصه نان و نان نسیه"؛ شاید برای آنها كه دستشان به دهان شان می رسد شبیه یك قصه است، اما در گوشه و كنار این شهر خانواده های زیادی هستند كه قدرت خرید نان را هم ندارند...
روایت تسنیم از پویشی كه
گروه استان ها ــ ""غصه نان و نان نسیه""؛ شاید برای آنها كه دستشان به دهان شان می رسد شبیه یك قصه است، اما در گوشه و كنار این شهر خانواده های زیادی هستند كه قدرت خرید نان را هم ندارند... - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، "غصه نان و نان نسیه"؛ شاید برای آنها كه دستشان به دهان شان می رسد شبیه یك قصه است، اما در گوشه و كنار این شهر خانواده های زیادی هستند كه قدرت خرید نان را هم ندارند اما آرزوهایی بزرگ دارند كه تنها وقتی سراغشان بروی و پای حرفشان بنشینی زبان دل باز می كنند...

صادق پسر بچه 10 ساله شلوغ كاری كه دندان هایش دوتا در میان پوسیده است و حتما باید به دندانپزشكی مراجعه كند و البته كه چهره ای دوست داشتنی دارد از آرزوهایش می گوید؛ لپ لپ، كیك تولد، دوچرخه و اینكه دوست دارد حتما حتما سوار هواپیما شود و سر كار برود و پول در بیاورد...

یكی از آرزوهای صادق آن قدر تلخ است كه ساعت ها لبخند را روی لبهایت می خشكاند، با غروری كودكانه می گوید: دوست دارد مادرش آن قدر پول داشته باشد تا مجبور نشود هر روز از نانوایی و سوپرماركت كوچه شان نسیه خرید كند.

صادق می گوید: شاطر نانوایی آن قدر بد اخلاق است كه از لحظه ای كه صادق از خانه برای خرید نان خارج می شود تا لحظه ای كه دم نانوایی می رسد، قلبش از ترس اخم و غرغرهای شاطر تند تند می زند چون همیشه می پرسد "پس كی مادرت حساب نان را تسویه می كند"؟؟

غم نان را صادق 10 ساله و صدها كودك حاشیه شهر مشهد، در این ایام كرونا و كسادی كسب و كارها و گرانی های سرسام آور در حالی كه تنها منبع درآمد شان یارانه ای 45 هزار و پانصد تومانی است خیلی خوب می فهمند.

كودكانی كه پدران و مادران آنها كارگران فصلی و روزمزدی هستند كه اسمشان در لیست حقوق و بیمه هیچ سازمان و اداره و كارخانه ای...ثبت نشده اما تا دلت بخواهد روزانه اسمشان در دفترهای خرید نسیه نانوایی ها و سوپر ماركت های حاشیه شهر ....ثبت می شود.

عضو كمیسیون تلفیق : 193 هزار میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در كشور اختصاص یافت
18گروه جهادی با هدف محرومیت زدایی در "ماهنشان" زنجان فعالیت دارند
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: "فقر و محرومیت" از چهره هرمزگان زدوده شود
تلخی آرزوی صادق پسر بچه 10 ساله سبب می شود كه پیگیر شوی، تماس بگیری، پرس و جو كنی؛ آن قدر كه برسی به یك پویش زیبا و بزرگ، پویشی زیبا و بزرگ از جنس آرزوهای كودكان محروم حاشیه شهر....حاج علی شریفی از پویش نان صلواتی "حاج رضوان" كه می گوید ناخودآگاه به حس و حال شمیم رمضان و عطر سفره های سحر و افطار و نیكوكاری و مهربانی....می رسی.

این طرح از ابتدای ماه رجب شروع شده و تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه دارد.

حاج علی شریفی با اشاره به اینكه این روزها، سختی معیشت جدی بوده و انكارناپذیر است به طوری كه بسیاری از افراد بیكار و سالمند و زنان سرپرست خانوار این روزها تنها منبع درآمدشان یارانه یا مستمری های ماهانه است. در این راستا تلاش كرده ایم طرح نان "حاج رضوان" را جهت یاری رسانی به مردم محروم حاشیه شهر مشهد راه اندازی كنیم.

در مرحله اول در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد خانواده هایی كه زیر خط فقر هستند را شناسایی و كارت بانكی كه مبلغ 100 هزار تومان شارژ دارد و فقط جهت خرید نان است را به آنها تقدیم می كنیم تا به نانوایی ها مراجعه كرده و نان خریداری كنند.

این روحانی ادامه داد: 2 نوع كارت داریم؛ یك كارت كه روزانه 5 هزار تومان برداشت می شود و كارت دیگر روزانه 2 هزار و پانصد تومان البته با توجه به تعداد خانوار می توانند برداشت كنند.

حاج علی شریفی گفت: طرح نان صلواتی حاج رضوان در شهرك شهید رجایی، شهرك شهید باهنر، همت آباد، طرق، رسالت، مهر مادر....تاكنون اجرایی و تا الان مبلغ 200 میلیون تومان هزینه شده و بر آورد ما این است كه در شهر مشهد برای این طرح یك میلیارد تومان هزینه شود.

وی همچنین از توزیع سبدهای معیشتی ویژه زنان سرپرست خانوار در ایام ولادت حضرت رقیه(س) و توزیع 2 تن گوشت گوسفندی بین خانواده های نیازمند حاشیه شهر مشهد خبر داد.

منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۲۰ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰